تکیه بر مبانی فکری رهبری، شناخت دشمن را تسهیل می‌کند
کد خبر: 2614901
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
یک مدرس دانشگاه:

تکیه بر مبانی فکری رهبری، شناخت دشمن را تسهیل می‌کند

گروه سیاسی: برای مقابله و مبارزه بهتر در برابر دشمن، نیازمند اصل دشمن‎شناسی هستیم که جزو مهم‌ترین مؤلفه‎ها است و برای محفوظ ماندن از خطا باید ابتدا به مبانی فکری انقلاب و رهبری آشنایی کامل داشته باشیم تا قادر شویم دشمن اصلی را از فرعی تشخیص دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، زین‎العابدین صفوی، مدرس دانشگاه‌های زنجان عصر دیروز، 11 آذر در مراسم یادواره شهدا که در دانشگاه پیام نور مرکز زنجان برگزار شد، اظهار کرد: هیچ مقامی در نزد خداوند متعال باارزش‏تر از شهادت نیست، چراکه شهدا جان خود را با ارزش‌های الهی معامله کردند.
وی افزود: امروز دشمن قصد دارد تا روحیه شهادت‌طلبی را در میان ملت ایران تضعیف کند اما ملت باید آگاه باشد که در صورت فراموش کردن شهدا، آنان نیز ما را به حال خود رها خواهند کرد.
این مدرس دانشگاه‌های زنجان تصریح کرد: روشنفکران واقعی شهدا بودند که با از خودگذشتگی در راه حفظ ارزش‌های اسلام و نظام اسلامی ایران ایثارگری کردند.
صفوی یادآور شد: برای آشنایی با جنگ امروز دانشجویان باید آگاهی و مطالعه لازم را از جنگ دیروز نیز داشته باشند، چراکه جنگ امروز بسیار سخت‎تر و پیچیده‎تر از جنگ دیروز است و تشخیص دوست از دشمن در آن بسیار سخت است و در صورت خطا باعث شکست خواهد شد.

مبارزه با نفس، گام نخست در ورود به میدان مبارزه است
وی افزود: امروز برای ورود به میدان مبارزه در وهله نخست باید از مبارزه با نفس خود شروع کرد و پس از آن جهاد مال و جهاد جان در مرحله‌های بعدی اهمیت قرار دارند که لازمه پیروزی در این مبارزه خودشناسی و خداشناسی است.
این مقام مسئول یادآور شد: برای مقابله و مبارزه بهتر در برابر دشمن، نیازمند اصل دشمن‎شناسی هستیم که جزو مهم‌ترین مؤلفه‎ها است و برای محفوظ ماندن از خطا باید ابتدا به مبانی فکری انقلاب و رهبری آشنایی کامل داشته باشیم تا قادر شویم دشمن اصلی را از فرعی تشخیص دهیم.
این مدرس دانشگاه‌های زنجان در پایان خاطرنشان کرد: برای پیروزی باید در جهت تکیه به توانمندی‏‎های داخلی از جمله تولید علم حرکت کنیم که با تربیت نخبگان، محققان، پژوهشگران محقق خواهد شد.

captcha