ودیعه پیکرهای امامزادگان؛ سرفصل نیات واقفان در فارس
کد خبر: 2617501
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم اظهار کرد:

ودیعه پیکرهای امامزادگان؛ سرفصل نیات واقفان در فارس

گروه اجتماعی:‌ مدیرکل اوقاف فارس فارس با بیان اینکه این استان دارای بیشترین تعداد بقاع متبرکه در کشور است، گفت: ودیعه این تن‌های مطهر، ایمانی است که سرفصل نیات واقفان خیراندیش خطه پهناور فارس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل حسینی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 19 آذرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اربعین حسینی، عاشورای مکرر است و شالوده نظام مقدس جمهوری اسلامی، مکتب ناب محمدی(ص) و برگرفته از فرهنگ عاشورا است، گفت: آنچه ایران را مستحکم کرده، اعتقاد و اخلاص مردم شریف آن به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که آموزه‌های حسینی، الگوی بارز تربیت‌های دینی آن‌هاست.

وی افزود: جای بسی خرسندی است که استان فارس با تبرک به ساحت برادر سلطان ایران، شاهچراغ(ع)، رتبه اول بقاع متبرکه را در کشور دارد، چرا که ودیعه این تن‌های مطهر، ایمانی است که سرفصل نیات واقفان خیراندیش خطه پهناور فارس است.

مدیرکل اوقاف فارس گفت: اردتمندان به اهل بیت(ع) از دیرباز با وقف اموال خود در جهت تکریم شعائر اهل بیت(ع)، بانیان مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) بودند و هرساله از محل اجرای نیات خیر واقفان مراسم سوگواری شهدای کربلا در ماه‌های محرم و صفر در محل بقاع متبرکه فارس برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: امسال نیز اربعین حسینی، روز مصائب اسطوره صبر عاشورایی، زینب کبری(س) و بازگشت اهل حرم، از شام به مدینه، دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی، در سراسر استان فارس، از مراکز شهر به سوی بقاع متبرکه شاخص، حرکت می‌کنند، تا ضمن عرض تسلیت و تعزیت و اعلام سردمداری به ساحت مقدس امام عصر(عج)، صدای لبیک یا حسین آن‌ها به گوش استعمارگران جهان برسد.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم همچنین، از برگزاری مراسم شب اربعین در بقاع شاخص شهر شیراز خبر داد و گفت: همزمان با نماز مغرب و عشاء آدینه، 21 آذر مراسم سخنرانی و مداحی در جوار حرم مطهر امامزادگان، سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی‌بن حمزه(ع)، سیدتاج‌الدین غریب(ع)، سید محمد(ع) قصردشت و بقعه متبرکه شاه داعی الی‌الله(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس تصریح کرد: در روز اربعین حسینی نیز بقاع متبرکه سراسر استان فارس میزبان عزاداران خواهد بود و زائران از محل اجرای نیات واقفان خیر اندیش اطعام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همزمان در کلیه شهرستان‌های استان فارس، محبان اهل بیت با همکاری ادارات اوقاف، سوگواره‌های اربعین برگزار می‌کنند، گفت: حرم مطهر امامزاده اسماعیل(ع) فسا، سیدمحمد مرتضی(ع) بوانات، سیدتاج‌الدین محمد(ع) قیر و کارزین، امامزاده سیدحسین(ع) کازرون، سلطان نورالدین(ع) سپیدان و آستان مقدس امامزاده احمد و جعفر(ع) آباده میزبان عزادارن اربعین خواهد بود.

captcha