تحقق تولی و تبری در جامعه ایمانی، نشانگر وحدت حوزه و دانشگاه است
کد خبر: 2621780
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
مدیر مدارس علمیه خوزستان:

تحقق تولی و تبری در جامعه ایمانی، نشانگر وحدت حوزه و دانشگاه است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرام‌پور با بیان اینکه ایمان باید دو نیروی تولی و تبری را در مؤمن ایجاد کند، گفت: این دو نیرو زمینه‌ساز وحدت میان جامعه است و امروز شاهد هستیم این معنا به‌طور فزاینده در تاریخ انقلاب اسلامی محقق شده و این نشانگر وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور، مدیر مدارس علمیه خوزستان در نشست تألیف‌القلوب و هم‌اندیشی اساتید و طلاب حوزه و دانشگاه که شب گذشته، 26 آذر در مسجد امام خمینی(ره)د انشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، وحدت میان حوزه و دانشگاه را به معنای هم‌سو کردن برآیند نیروهای انسانی به سمت هدف و آرمان مشخص دانست و گفت: اگر این گونه به وحدت نگاه کنیم که خداوند رحمان همه مؤمنان و مؤمنات را به آن دعوت کرده و فرقی میان اقشار قائل نشده است به این نتیجه می‌رسیم که نیروهای ما به جای خنثی کردن هم و حرکت جهت‌های مخالف با هم‌سو کردن این نیروها، می‌توانند تحقق آرمانی را که خداوند برای ما مشخص کرده است، تسریع ببخشند.

وی ادامه داد: انقلاب وقتی پیروز شد امام راحل هدف را برای ما روشن کردند و فرمود: تکلیف ما را سیدالشهدا(ع) در کربلا مشخص کرده است. همه باید برای یک معنا و در یک جهت تلاش کنیم و آن اعتلای کلمه حق است که اولیاء خدا آرزوی آن را داشتند و به عنوان آرمان جامعه اسلامی دنبال می‌کردند.

بهرام‌پور ادامه داد: حقیقت این است که ایمان یک مؤمن دو نیرو باید در او ایجاد کند؛ یکی نیروی تولی و یک نیروی تبری. تولی برای اینکه با آن بتواند در کنار دیگر اعضای جامعه ایمانی هدفی را که برای جامعه تعریف شده دنبال کند و تبری برای آن است که با تمام کینه و بغض مقابل باطلی که حق را منکوب و زمین‌گیر می‌کند مقابله و مبارزه کند.

مدیر مدارس علمیه خوزستان اظهار کرد: اگر این دو نیرو در ارکان ایمانی جامعه به وجود بیاید خود به خود یک وحدت در جامعه به وجود می‌آید. امروز شاهد هستیم این معنا به طور بسیار زیبا، چشم‌گیر و فزاینده در تاریخ انقلاب اسلامی هر چه جلوتر آمده‌ایم مستحکم‌تر و پرطرفدارتر جامه تحقق به خود می‌پوشاند و این نشانگر وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره به حضور طلاب،‌ روحانیون، اساتید و بزرگان حوزه از یک سو و دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه از سوی دیگر در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: همه برای اعتلای روزافزون جامعه اسلامی در حال تلاش هستند. این وحدت برای همان چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند حوزه و دانشگاه متحد برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

بهرام‌پور تصریح کرد: در حوزه و دانشگاه آفت‌هایی وجود دارد ولی به این معنا نیست که آنچه باید به دست آید به دست نیامده است؛ بلکه دستاوردهایی به وجود آمده و خدا را بر آن شاکریم و از او تقاضا داریم این هم‌سویی‌ها روز به روز میان حوزه و دانشگاه روزافزون شود.

این مدرس حوزه علمیه استان در پایان آمادگی مدارس علمیه استان را برای ایجاد این هم‌سویی اعلام کرد و گفت: حوزه علمیه آمادگی دارد بین حوزه و دانشگاه عرصه‌های همکاری به وجود بیاید و با تلاش بیشتر بهتر از سابق خدمت‌گزاری کند.

captcha