۲۰ شرکت دانش‌بنیان در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی می‎شود
کد خبر: 2642443
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
در راستای تجاری‌سازی علم؛

۲۰ شرکت دانش‌بنیان در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی می‎شود

گروه اندیشه: معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی کشور از راه‌‌اندازی ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در این نهاد در راستای فعالیت پررنگ‎تر جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری و تجاری‌سازی علم خبر داد.

سعید هاشمی، معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به بازخوانی برنامه پنجم جهاد دانشگاهی، گفت: با مدیریت جدید در مجموعه جهاد دانشگاهی کشور، برنامه پنجم توسعه این نهاد با رویکرد اجرای سه ساله مجدداً تدوین شد.

وی با بیان اینکه این برنامه حوزه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و اشتغال در جهاد دانشگاهی را پوشش می‌دهد، بیان کرد: هدف از اجرای برنامه پنجم، توسعه قطب‌های علم و فناوری در کشور است.

هاشمی تجاری‌سازی ایده‌ها را اولویت اصلی مدیران اجرایی کشور خواند و افزود: سازمان اشتغال دانش‌آموختگان مجموعه جهاد دانشگاهی با تغییر به سازمان فناوری، تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان از اوایل آذر امسال آغاز فعالیت کرد تا بتواند در مسیر ایده تا محصول، بهتر عمل کند.

معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به تلاش این نهاد برای قوت‌گیری مباحث تجاری‌سازی بیان کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال 95 با فعالیت 20 شرکت دانش‌بنیان در این نهاد، زمینه فعالیت پررنگ‎تر جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری و تجاری‌سازی فراهم شود.

هاشمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای فعالیت 15 مرکز رشد در مراکز استان‌ها هم انجام شده است، افزود: استان‌های تهران، تبریز، یزد و کرمانشاه از جمله این مراکز است و زمینه فعالیت استان‌های دیگر در این حوزه هم باز است.

وی ارائه محصولات علمی ـ پژوهشی که هم در سطح کشور و هم در سطح منطقه دارای اهمیت باشد را از اهداف این مراکز دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش با رویکرد آموزش‌های پژوهش‌محور، در مقطع تحصیلات تکمیلی گام برداشته است.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی در سطح کشور با 42 واحد، 15 پژوهشکده، 3 پژوهشگاه، 2 پارک علم و فناوری، 2 دانشگاه، 7 موسسه آموزش عالی و حدود 18 مرکز رشد و 120 مرکز پژوهشی به همراه سه خبرگزاری وابسته به مجموعه جهاد دانشگاهی با حضور 7 هزار جهادگر و بیش از 700 هیئت علمی و 1500 پژوهشگر در کشور فعال است.

captcha