حضور بیش از چهار هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین در اردوهای جهادی
کد خبر: 2691925
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

حضور بیش از چهار هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین در اردوهای جهادی

گروه اجتماعی: مسئول مرکز اجرایی قرار گاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کردستان از حضور ۴ هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین استان کردستان در اردوهای جهادی یک روزه خبر داد.

حبیب‌الله جلیلی، مسئول مرکز اجرایی قرار گاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه بسیج متعلق به آحاد جامعه و مردم است، اظهار کرد: با توجه به هویت مردمی بسیج با کارکردهای مختلفی همچون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بازدارندگی دوشادوش انقلاب اسلامی حرکت کرده است.
وی با اشاره به اینکه هر چه از سال های اوایل انقلاب دورتر می‌شویم به کار عظیم شهدا و امام آگاه‌تر می‌شویم، افزود: نظام و انقلاب به عنوان میراث گرانبهای امام و  شهدا با حضور و جانفشانی و ایثار آنان امروز موجبات امنیت بیش از پیش ما را فراهم آورده است.
جلیلی جوانان و نوجوانان را از اقشار تأثیرگذار جامعه در جهت اعتلای هویت اسلامی دانست و عنوان کرد: جوانان و نوجوانان در مراسمات، برنامه‌ها و اردوهای متنوع مذهبی مشارکت می‌کنند و با این حضور خود ضمن اعلام موجودیت، نسبت به آن ارزش ها و اصول ادای احترام و دین می کنند.
مسئول مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کردستان از مهم‌ترین این برنامه‌ها را شرکت در اردوهای حلقه‌های صالحین دانست و  ادامه داد: جوانان غیرتمند کردستانی با نشاط هر چه تمام‌تر نقش پررنگ خود را در این اردوها به اجرا در آورده اندو تابلویی از زیبایی را خلق می‌کنند.
وی اعلام کرد: حضور بیش از چهار هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین در اردوهای یک روزه و فعالیت آن‌ها در عرصه‌های متعدد کشاورزی، خدماتی، عمرانی، آموزشی و فرهنگی می‌تواند گامی ارزشمند در عرصه محرومیت‌زدایی باشد.
جلیلی از دیگر اقدامات صورت گرفته موضوع طرح هجرت دانش‌آموزی است، بیان کرد: در این برنامه هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان نوجوان کردستانی در 140 مدرسه برای بهسازی و زیباسازی مدارس خود فعالیت کردند.
وی یادآور شد: حضور دانش‌آموزان در این عرصه ضمن انکه در جهت پذیرش روحیه مشارکت و مسئولیت‌پذیری آنان مؤثر واقع شده توانسته است در جهت زیباسازی مرمت و بهسازی مدارس نیز حرکتی ارزشمند باشد.

captcha