آموزش آداب اجتماعی و اخلاقی قرآن در مدرسه علمیه بانوان اندیمشک
کد خبر: 2735507
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

آموزش آداب اجتماعی و اخلاقی قرآن در مدرسه علمیه بانوان اندیمشک

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزاری دوره​های روانخوانی قرآن کریم، تجوید، حفظ قرآن و دوره تدبر با محوریت آموزش آداب اجتماعی و اخلاقی قرآن از برنامه​های مدرسه علمیه الزهرا(س) اندیمشک برای نیمسال تحصیلی جدید است.

فروزان الیاسی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اندیمشک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های قرآنی بانوان طلبه در نیمسال تحصیلی آینده در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: در این راستا کارگروه‌های روانخوانی قرآن کریم، تجوید و حفظ قرآن تشکیل شده‌اند.

وی یکی از برنامه‌های قرآنی این مدرسه علمیه را برگزاری دوره تدبر در قرآن عنوان کرد و افزود: این دوره قرآنی از نیمسال تحصیلی گذشته آغاز شد و در آن فاطمه رضایی​پور از مدرسان حوزه به آموزش آداب اجتماعی و اخلاقی از منظر قرآن به طلاب پایه​های اول تا پنجم می​پردازد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اندیمشک با بیان اینکه در این دوره‌ها بانوان طلبه روانخوانی قرآن کریم و تجوید قرآن را از مبانی ابتدایی آن فرامی​گیرند، گفت: این دوره​ها به منظور تثبیت و تقویت معلومات قرآنی طلاب و فراگیری تخصصی احکام قرائت و تجوید قرآن برگزار می​شود.

الیاسی با اشاره به ضرورت برگزاری این دوره​ها برای بانوان طلبه به عنوان مبلغ دینی، اظهار کرد: در این دوره​ها مدرسان تلاش می​کنند طلاب را جهت ارتقای معرفت و شناخت قرآنی و همچنین تعمیق و تدبر در آیات قرآن که مورد تأکید مقالم معظم رهبری است، ترغیب کنند به‌گونه​ای که طلاب از آموزه‌های قرآن در زندگی و امر تبلیغ خود بهره ببرند.

وی گفت: زینب قائدناظری، زیبا یعقوب‌وند، فاطمه رضایی‌پور و نصیبه رشنو مربیان این دوره‌های آموزش قرآن هستند.

captcha