جشنواره سراسری قرآن و عترت سازمان جوانان هلال احمر در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود
کد خبر: 2820274
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
با رقابت ۲۰۰ نفر؛

جشنواره سراسری قرآن و عترت سازمان جوانان هلال احمر در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت سازمان جوانان هلال‌احمر همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

محمد فروغی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت جمعیت جوانان هلال احمر در چهارمحال و بختیاری از یک‌شنبه، 19 بهمن ماه در شهرکرد، افزود: برگزاری این دوره از مسابقات تا آخر هفته ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در مرحله استانی جشنواره سراسری قرآن و عترت جمعیت جوانان هلال احمر چهارمحال و بختیاری، تعداد بانوان شرکت‌کننده 120 نفر و تعداد مردان نیز 80 نفر هستند که افراد برگزیده به مرحله کشوری راه می‎یابند.

فروغی آشنایی کامل قشر جوانان با مفاهیم قرآنی، انس بیش‎تر جوانان با قرآن و بهره‎گیری از الگوهای قرآن کریم را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: این مسابقات در رشته‎های حفظ  5، 10 و 20 جزء قرآن کریم، مفاهیم قرآنی، حفظ احادیث موضوعی، حفظ آیات موضوعی، قرائت، ترتیل و تحقیق قرآن کریم برگزار می‎شود.

فروغی هم‎چنین برگزاری فعالیت‎های قرآنی مؤثر را اقدامی در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: فرهنگ قرآن زیربنای فرهنگ جامعه اسلامی است؛ بر همین اساس باید در گسترش این فرهنگ غنی آن‌گونه که شایسته جامعه اسلامی است کوشید.

captcha