تسریع روند پیروزی انقلاب به وسیله بیعت نیروی هوایی با امام(ره)
کد خبر: 2820300
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
محمدی اظهار کرد:

تسریع روند پیروزی انقلاب به وسیله بیعت نیروی هوایی با امام(ره)

گروه اجتماعی: فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی هوایی با بیعت با امام(ره) در روز 19 بهمن، روند پیروزی انقلاب را تسریع کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حسین محمدی، فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد امروز، 18 بهمن در مراسم بزرگداشت روز نیروی هوایی در شیراز گفت: نیروی هوایی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در مقاطع مختلف نقش تاریخی خود را به خوبی ایفا کرده و کارنامه‌ای درخشان از خود برجای گذاشته است.
وی افزود: نیروی هوایی با انجام رژه تاریخی در مقابل حضرت امام(ره) در روز 19 بهمن و بیعت با بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی، کمر رژیم طاغوت را شکست و روند پیروزی انقلاب را تسریع کرد.
محمدی با تصریح اینکه ارتش همواره در تحولات انقلاب اسلامی نقش بسیار موثری داشته است،‌ گفت: به طوری که بسیاری از کارکنان قبل از پیروزی انقلاب با فرمان حضرت امام(ره) پادگان‌ها را ترک و پس از پیروزی انقلاب به فرمان حضرت امام برای خدمت به نظام اسلامی به پادگان‌ها بازگشتند و هنوز چند ماهی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که عناصر ضد انقلاب سودای تجزیه طلبی را در نقاطی از کشور در سرداشتند که ارتش با انجام رسالت و ماموریت خود ثبات و آرامش را به جامعه برگرداند.
وی با تأکید بر اینکه نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر نیرو های مسلح در دوران دفاع مقدس بر مردم فهیم و ولایتمدار ما پوشیده نیست، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی تخصصی و واکنش سریع در روز یکم مهر ماه سال 1359 با به پرواز در آوردن 200 فروند جنگنده بمب افکن که 140 فروند از آن ها با عبور از مرزها و بمباران مناطق حساس و استراتژیک و پایگاه‌های نظامی عراق و 60 فروند دیگر با زمین‌گیر کردن نیروها و انهدام ادوات و تجهیزات دشمن که وارد خاک میهن اسلامی شده بودند در همان روزهای اول جنگ رژیم بعث عراق را از این اقدام خود پشیمان کرد.
محمدی یکی دیگر از افتخارات نیروی هوایی را شرکت در عملیات مروارید در 7 آذر 59 عنوان و خاطرنشان کرد: نیروی هوایی در عملیات مروارید 7 فروند ناوچه و یک فروند ناو نیرو بر و چندین فروند از هواپیماهای دشمن را منهدم کرد، به طوری که تا پایان جنگ نیروی دریایی عراق به یک نیروی بی اثر و خنثی تبدیل شد و سیطره دریایی تا پایان جنگ با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: پشتیبانی هوایی تمام عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس، اعم از عملیات‌های مستقل و مشترک ارتش و سپاه به عهده نیروی هوایی بود، که این خود نیز برگ زرینی است که در تاریخ نبردهای این نیرو مردمی و ولایت‌مدار درج شده است.
محمدی با اشاره به دستاوردهای نیروی هوایی در دوران بعد از دفاع مقدس، گفت: نیروی هوایی با برخورداری از کارکنان مومن، متعهد، متخصص و ولایتمدار خود بعد از پایان جنگ توانسته علاوه بر تعمیر و نگهداری وسایل و تجهیزات خود با همکاری صنایع دفاعی و دانشگاه‌های کشور صنعت دفاعی خود را بومی کرده به طوری که برای انجام رسالت و ماموریت خود نیازمند به هیچ کشور خارجی نیست.
فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد همچنین تصریح کرد: آنچه امروز از اقتدار، عزت، عظمت و امنیت پایدار ایران اسلامی می‌بینیم مرهون رهبری بی‌بدیل امام راحل و هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام مردم ولایت‌مدار و بصیر و رشادت‌های نیروهای مسلح است.

captcha