حلم و بردباری با حرکت در مسیر سیره خاندان رسول الله(ص) حاصل می‌شود
کد خبر: 2824828
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

حلم و بردباری با حرکت در مسیر سیره خاندان رسول الله(ص) حاصل می‌شود

گروه اندیشه: امام جمعه موقت برازجان اظهار کرد: کسب علم با تلاش و کوشش و مطالعه به‌دست می‌آید و حلم و بردباری نیز با حرکت در مسیر سیره خاندان رسول الله و با مطالعه سیره علمای سلف و دقت در شیوه زندگی ایشان حاصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالحسین خلفی، امام جمعه موقت برازجان 18 بهمن در پانزدهمین جلسه «درس اخلاق» مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) این شهر با استناد به روایتی نورانی از ساحت مقدس حضرت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: دوبال علم و حلم اگر در مسیر طالب علم بود قطعاً انسان به مراحل رشد و تعالی خواهد رسید و کسی که عالم است امام حلم و بردباری ندارد ثمری ندارد، و آنکه حلیم باشد ولی جاهل نیز هم برای خود هم در حق افراد جامعه بسیار مضر است.

این استاد حوزه در ادامه افزود: کسب علم با تلاش و کوشش و مطالعه به‌دست می‌آید و حلم و بردباری نیز با حرکت در مسیر سیره خاندان رسول الله و با مطالعه سیره علمای سلف و دقت در شیوه زندگی ایشان حاصل می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه به همت بسیج طلاب شهید مطهری این مدرسه، مستندی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله العظمی امام خامنه ای که مربوط به دیدار ایشان با طلاب و فضلای شهرمقدس قم بود پخش گردید.

captcha