آثار تصویری قرآن به سبک نقاشی ژاپنی منتشر می‌شود
کد خبر: 2848519
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
برای نخستین‌بار؛

آثار تصویری قرآن به سبک نقاشی ژاپنی منتشر می‌شود

شعب خارجی: آثار تصویری قرآن برای نخستین‌بار به سبک شخصیت‌های کارتونی و نقاشی‌های ژاپنی «مانگا» در قالب کتابی منتشر و از فردا، ۲۶ بهمن وارد بازار این کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی ایست پرس، کتابی با عنوان Manga de Dokuha» Koran»(قرآن را با مانگا یاد بگیریم) که توسط انتشارات «ایست پرس» منتشر شده است، از فردا وارد بازار کتاب ژاپن می‌شود.

انتشارات ایست پرس در پایگاه اطلاع‌رسانی خود، درباره این اثر نوشته است: «قرآن بنیاد زندگی و باورهای کسانی است که به اسلام ایمان دارند. «اسلام» واژه‌ای است که معمولا در اخبار رسانه‌های جهان می‌شنویم. اما از آنجایی که ما ژاپنی‌ها آشنایی کمی با اسلام داریم، ممکن است در اثر تصویرسازی رسانه‌ها، چهره‌ای دگرگون از این دین در ذهنمان نقش ببندد. پس مسلمانان واقعا به چه چیزهایی باور دارند؟ به چه چیزهایی می‌اندیشند؟ برای آشنایی با اسلام و جهان، خواندن این کتاب توصیه می‌شود».

انتشار مجموعه کتاب‌های «قرآن را با مانگا یاد بگیریم» سال 2007 آغاز شده و تا کنون 133 اثر از ادبیات کلاسیک ژاپن و جهان را به تصویر کشیده است. از این مجموعه، کتاب‌های تورات و انجیل در سال 2010 منتشر شد. البته پیش از آن هم نسخه‌های دیگری از انجیل به سبک مانگا منتشر شده بود.

مانگا، شخصیت‌های کارتونی و نقاشی‌های سبک ژاپنی هستند که در قرن نوزدهم آفریده شدند و برای خلق آثار تصویری در ادبیات مکتوب ژاپن بسیار محبوبیت دارند.

captcha