برگزاری محفل انس با قرآن ‌در جیرفت
کد خبر: 2851642
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۷

برگزاری محفل انس با قرآن ‌در جیرفت

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن کریم روز گذشته، ۲۵ بهمن با حضور معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و قاریان این شهرستان در محل مسجد حضرت رقیه جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، سید‌حسین طیبی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در مراسم محفل انس با قرآن کریم که روز گذشته، 25 بهمن در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به انس امام خمینی(ره) با قرآن کریم گفت: آنچه امروز موجب سربلندی کشور ما شده، تمسک به قرآن کریم است زیرا رهبری در رأس آن قرار داشت که در دستش قرآن بود و با کمک قرآن انقلابش را هدایت کردند و فرمودند، ما می‌خواهیم انقلاب اسلامی که بر پایه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی است را به دنیا صادر کنیم.
وی افزود: قرآن کریم عهد و پیمان الهی است و ما مسلمانان در برابر این عهد و پیمان وظیفه‌ای داریم، پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده‌اند، من قرآن و اهل بیت(ع) را در میان شما می‌گذارم که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند که اگر به این دو تمسک بجویید، گمراه نمی‌شوید.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: کسی‌که به این دو تمسک بجوید و در کنار قرآن باشد و پشت سر ائمه عصمت و طهارت(ع) حرکت کند، گمراه نمی‌شود.
طیبی تصریح کرد: ما باید در یادگیری قرآن هم خود و هم فرزندان خود جدی باشیم، به ویژه در این دنیایی که انواع دام‌ها برای فریب است و تنها همین قرآن است که می‌تواند انسان را نجات بدهد.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: کلام خدا کلامی است که شکی در آن نیست و مسیر استوار نیز همین مسیر کلام خدا است که باید در این مسیر حرکت کرد و آنچه مایه سربلندی‌، سعادت و آرامش انسان می‌شود، قرآن است.
وی با بیان اینکه آرامش خیلی مهمتر از آسایش است و با پول و مادیات نمی‌شود، آرامش به دست آورد، ادامه داد: خانواده‌ای که با قرآن مانوس باشد، محل آرامش است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، خانه‌های خود را با قرائت قرآن نورانی کنید، پس خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود، جای شیطان نیست.
طیبی ادامه داد: باید قرآن را صحیح خواند و با مفهوم آن هم آشنا شد، در آن تدبیر کرد و با قرآن بیشتر انس پیدا کرد.
وی اظهار کرد: امروز برکت قرآن را در کشور مشاهده می‌کنیم و بعد از امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با تمسک به قرآن این انقلاب را هدایت می‌کنند.

captcha