برگزاری گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر استان قزوین
کد خبر: 2860630
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

برگزاری گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر استان قزوین

گروه اجتماعی: گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و موسسات غیرانتفاعی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر با حضور سیدابوالحسن نائینی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و رئیس اداره شاهد و ایثارگر این دانشگاه، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و موسسات غیرانتفاعی این استان صبح امروز، سه‌شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم نائینی، رئیس اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: حرکت دانشجویان و جامعه علمی در مسیر جهاد علمی و جنبش نرم افزاری مایه یاس و ناامیدی دشمنان اسلام خواهد بود زیرا دستیابی به قله‌های رفیع دانش و معرفت، ضامن اصلی اقتدار و عظمت انقلاب است و دانشجویان شاهد و ایثارگر به عنوان فرزندان و میراث داران این انسان های بزرگ باید همه توان و همت خود را برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گیرند.

این مسئول اظهار کرد: امروز پاسداری و صیانت از دستاوردهای شهدا وظیفه تک تک ماست و فرزندان و یادگاران این حرکت الهی و انسانی با توجه به وضعیت کنونی جهان که دشمنان بشریت در صدد ضربه زدن به انقلاب هستند وظیفه سنگینی برای مقابله با این هجمه‌ها بر عهده دارند.

وی افزود: حرکت در مسیر بالندگی و سازندگی علمی و حفظ دستاوردهای و ارزش های شهدا از وظایف فرزندان شاهد و ایثارگر است و باید به عنوان وارثان حرکت عظیم انقلاب اسلامی در صدد انتقال این فرهنگ غنی به سایر اقشار جامعه باشید.

در ادامه این مراسم غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین بیان کرد: رشد و پیشرفت و توسعه هر کشوری در گرو ارزش گذاری بر اهل علم است و امروزه اگر جامعه ای بخواهد در تمامی زمینه ها استقلال و نقش مهمی در معادلات پیچیده جهانی داشته باشد باید به فرهیختگان، دانشجویان و دانشگاهیان توجه ویژه ای داشته و به آنها بها بدهد.

وی افزود: آینده جوامع در دستان دانشجویان امروز است و چرخ‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی هر جامعه باید به دست توانمند دانشجویان و دانشمندان آنان به حرکت درآید که برای این منظور دانشجویان باید خود را به ابزار و وسایل لازم مجهز کنند تا بتوانند این مسئولیت سنگین را با موفقیت به سر منزل مقصود برسانند.

این مسئول خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: دیروز پدران شما در جبهه‌ها و نبرد با دشمنان به تکلیف شان به بهترین وجه عمل کردند و امروز وظیفه  بلکه تکلیف شماست که راه آنان را با درس خواندن خوب و کسب علم و دانش ادامه بدهید.

حجت‌الاسلام شیرزاد با اشاره به نقش فرهنگ شهادت در جامعه گفت: شهادت عالی ترین مدال و نشان خداوند است که بالاترین از آن مدالی  نیست و خداوند حاضر است تا این مدال را به سینه خیلی از افرادی که حاضرند از جان خودشان بگذرند و راحتی خود را به خاطر راحتی دیگران از دست بدهند، بزند و در واقع می توان گفت که در شهادت باز است.

این کارشناس مذهبی وجود دو عنصر ولایت فقیه و اتحاد مردم را عامل بقای انقلاب و حفظ جمهوری اسلامی ایران از انواع آسیب ها دانست و گفت: با وجود اینکه 36 سال از پیروزی انقلاب می گذرد، جمهوری اسلامی ایران روز به روز با قدرت و اقتدار پیش می رود و همه اینها در سایه پیروی از ولایت فقیه و اتحاد مردم است و تا زمانی که این دو عنصر در جامعه وجود داشته باشد انقلاب و جمهوری اسلامی ایران هیچ آسیبی نخواهند دید.

پخش کلیپ مجموعه فعالیت‌های اداره شاهد و ایثارگر، اجرای موسیقی و مسابقه زنده، تجلیل از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر استان قزوین و عطر افشانی و گل باران مزار شهدای گمنام دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

captcha