دوره آموزشی «روش های تدریس در جلسات قرآنی» در یمن برگزار شد
کد خبر: 2883649
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

دوره آموزشی «روش های تدریس در جلسات قرآنی» در یمن برگزار شد

گروه بین‌الملل: انجمن خیریه آموزش قرآن استان «حضر موت» یمن، یک دوره آموزشی با عنوان «شیوه‌های تدریس در جلسات قرآنی» ویژه معلمان قرآنی زن در منطقه «الغرفه» این استان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «عدن الغد»، این دوره آموزشی، دیروز، دوم اسفندماه، به همت انجمن خیریه آموزش قرآن کریم استان «حضرموت» یمن و با عنوان «شیوه‌های تدریس در جلسات قرآنی» برگزار شد و شماری ازمعلمان قرآنی زن منطقه «الغرفه» این استان در این دوره حضور داشتند.
استاد علی احمد بارجاء، از اساتید قرآنی یمن در این دوره تخصصی که در مدرسه آموزش قرآن کریم و علوم دینی «الخیر» منطقه «الغرفة» برگزار شد، سخنرانی کرد.
در ابتدای آغاز این دوره قرآنی، استاد خمیس سالم بالذیاب، مدیر اداره آموزش انجمن خیریه آموزش قرآن استان «حضر موت» یمن ضمن سخنانی به حاضران خیرمقدم گفت و از پذیرش دعوت این انجمن که تأکید بر میزان تمایل صادقانه آنان در آموزش قرآن کریم است، تشکر و قدردانی کرد.
در طول این جلسه دو سخنرانی برگزار شد که سخنرانی اول با سه محور در صبح و به مدت سه ساعت طول کشید.
علی بارجاء در محور نخست به تبیین سبک تلقین و اهمیت در امر آموزش قرآن پرداخت و با اشاره به این که تلاوت یک مهارت اساسی است که باید مربیان برای تحقق آن در قرآن‌آموزان تلاش کنند، برخی از آداب ویژه مربیان قرآن را در این محور تبیین کرد.
وی در محور دوم از شیوه حفظ قرآن کریم سخن گفت، همچنان که در محور سوم این سخنرانی به شیوه گوش‌دادن به تلاوت قرآن، اهمیت و فواید و ضوابط آن پرداخت و سخنرانی نخست با یک کارگاه با مشارکت همه مربیان به پایان رسید.
سخنرانی دوم با عنوان «فضیلت آموزش قرآن کریم» رأس ساعت 4 بعدازظهر برگزار شد که در آن به فضیلت مربی قرآن کریم و اجر و پاداش ویژه وی پرداخت.
در این دوره قرآنی، 35 نفر از معلمان زن مدارس حفظ قرآن کریم منطقه «الغرفه» استان «حضرموت» یمن، از جمله معلمان مدرسه «الخیر»، و مدرسه «طرموم»، مدرسه قرآنی «فاطمة الزهراء» حضور یافتند.

captcha