قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا، با پیام‌های با‌صلابت زینب(س) عجین است
کد خبر: 2887003
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
امیرنیا:

قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا، با پیام‌های با‌صلابت زینب(س) عجین است

گروه اندیشه: در بیان اهمیت شخصیت والای حضرت زینب(س) ‌همین بس که قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا، با پیام‌های محکم و باصلابت زینب کبری(س) عجین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، علی‌اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز، 4 اسفند در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» که در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد، با تأکید بر این‌که حضرت زینب(س) ادامه‌دهنده جریان عشق و دلدادگی نبوی است، گفت: این بانوی بزرگوار با بصریتی علوی، گام در راه رسالتی گذاشت که احیای دین جدّ خویش و احیای آزادگی، مهم‌ترین هدف آن بود.
وی افزود: در بیان اهمیت شخصیت والای این بانوی بزرگوار همین بس که قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا، با پیام‌های محکم و باصلابت زینب کبری(س) عجین است.
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم معرفی و اشاعه فرهنگ حسینی در جای‌جای جهان، ابراز کرد: در این برهه از زمان که دشمنان اسلام فتنه‌های جدیدی را علیه اسلام و مسلمانان به کار می‌برند، این فرهنگ نورانی می‌تواند ما را به کمال برساند.
امیرنیا تصریح کرد: هدف دشمنان اسلام، خشکاندن ریشه مسلمانان است که با تمسک به سیره برزگانی همچون حضرت زینب(س) می‌توان امنیت جامعه اسلامی را فراهم کرده و این فرهنگ غنی زینبی را در سراسر جهان اسلام نهادینه کرد.

زندگی حضرت زینب(س) دارای جنبه‌های ناشناخته فراوانی است
وی با اشاره به این‌که زندگی حضرت زینب(س) دارای جنبه‌های ناشناخته فراوانی است، اظهار کرد: کسب بینش و دانش در خصوص ابعاد زندگی این بانوی بزرگوار اسلام می‌تواند فصل جدیدی را در باب شناخت ایشان باز کند.
این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که برگزاری نخستین جشنواره ملی «شکوه شکیبایی»، ادای دینی به ساحت مطهر حضرت زینب(س) است، عنوان کرد: این جشنواره از طریق پژوهش و تحقیق در زندگی زینب کبری(س) و بیان ابعاد آن به زبان هنر و ادبیات، در دنیایی که شیعه‌ستیزی از سوی ابرقدرت‌ها در آن موج می‌زند، گامی در جهت شناساندن فرهنگ زینبی(س) محسوب می‌شود.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که این جشنواره آغازی برای تحقیق جامع‌تر و کامل‌تر در حوزه سیره حضرت زینب(س) است، گفت: برخی ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار همچون بعد علمی آن مغفول مانده است و باید تلاش شود تا این بعد بیشتر شناخته شود.

فرهنگ عاشورا هر روز پرفروغ‌تر از قبل می‌شود
وی افزود: تاریخ اسلام، حتی تاریخ دقیق ولادت حضرت زینب(س) را نیز ثبت کرده است و یکی از مواردی که در تاریخ می‌توان نشانی از آن یافت، جلسات قرآن حضرت زینب(س) بوده است که در آن درس عفت و پاکدامنی به زنان آن عصر داده است.
امام جمعه زنجان تأکید کرد: این امر که فرهنگ عاشورا هر روز پرفروغ‌تر از قبل می‌شود، به برکت نقش‌آفرینی بزرگانی همچون حضرت زینب(س) است.
ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این مراسم، با اشاره به این‌که بر اساس روایات، شیعه در شادی اهل بیت(ع) شاد و در عزای ایشان غمگین است، گفت: در همین راستا در سال‌روز ولادت بانوی صبر و شکیبایی، حضرت زینب(س)، نخستین جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: تکریم شخصیت والای ائمه اطهار(ع) یکی از اهداف اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که استان زنجان نیز در این راستا حرکت کرده و این جشنواره را برای نخستین‌بار در کشور برگزار کرده است.

captcha