برنامه‌های شاخص کمیسیون امنیت ملی مجلس در سالی که گذشت
کد خبر: 3054397
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
نقوی حسینی مطرح کرد:

برنامه‌های شاخص کمیسیون امنیت ملی مجلس در سالی که گذشت

گروه سیاسی: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون سال پرکاری را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: این کمیسیون در سال گذشته اقدامات شاخصی در حوزه‌های مختلف داشته است.

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان اینکه این کمیسیون سال بسیار فعال و پرکاری را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: این کمیسیون ضمن برگزاری کلیه جلسات کمیسیون و بررسی طرح‌ها و لوایح مربوطه، همایش خزر 3 را برگزار کرد؛ در این همایش مسائل امنیتی، حقوقی و اقتصادی دریای خزر مورد بررسی قرار گرفت.
وی در مورد مهم‌ترین برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سال گذشته گفت: اعضای این کمیسیون در سال گذشته از امکانات و ظرفیت‌های نیروی دریایی در جنوب کشور بازدید کردند؛ همچنین سه سفر به مرزهای شرقی کشور و دو سفر به مرزهای غربی کشور داشتند.
منتخب مردم ورامین در مجلس گفت: برگزاری نشست مشترک با دبیر شورای عالی امنیت ملی از دیگر برنامه‌های مهم این کمیسیون در سال گذشته بود.
وی ادامه داد: سفر اعضا به همراه رئیس کمیسیون به سوریه، لبنان، فلسطین و عراق از جمله سفرهای مهمی بود که در سال گذشته در سه نوبت صورت گرفت؛ همچنین ملاقات‌هایی با هیئت‌های پارلمانی و هیئت‌های اعزامی از سایر کشورها انجام شد که در نوع خود کم‌نظیر و پراهمیت بود.
نقوی حسینی گفت: در طول سال و مقاطع مختلف کمیسیون با صدور بیانیه‌های مهمی مواضع خود را اعلام کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تعامل کمیسیون با دولت نیز اظهار کرد: از آنجا که دولت در جریان مهم‌ترین موضوع سیاست خارجی یعنی پرونده هسته‌ای است، مراودات کمیسیون با تیم مذاکره‌کننده مستمر بوده و همیشه اعضای تیم مذاکره‌کننده در کمیسیون حضور پیدا می‌کردند و گفت‌وگوی متداولی بین اعضای کمیسیون و تیم مذاکره‌کننده صورت می‌گرفت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با وزرای کشور، اطلاعات و دفاع در مقاطع مختلف پیرامون مسائلی که دولت در دستور کار داشت گفت‌وگو و تعامل داشت که نشان دهنده تعامل مستمر و مثبت بین کمیسیون و دولت بود.
نقوی حسینی با بیان اینکه سال جدید از سال‌های پرکار کمیسیون خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه مذاکرات در سال جدید همچنان در تیتر مباحث سیاسی خواهد بود، کمیسیون نیز در این مورد فعال خواهد بود؛ همچنین با توجه به رویدادهایی که در این سال با آن روبرو خواهیم بود تعامل مثبت با وزارت کشور از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت: در مسائل داخلی با توجه به اهمیت ویژه سربازان گمنام و تسلط آنها در کشف و خنثی کردن عوامل ضد امنیتی، مراودات کمیسیون با وزارت اطلاعات در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت؛ همچنین مسائل دفاعی کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
نقوی حسینی در مورد تدوین برنامه ششم توسعه از سوی دولت و نحوه همکاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه گفت: قطعاً مباحثی از برنامه ششم توسعه به حوزه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مربوط خواهد بود؛ هر چند این برنامه از سوی دولت تهیه می‌شود اما کمیسون در مورد مسائل مربوط نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح خواهد کرد.

captcha