تغییر سبک زندگی؛ درمان مشکلات محیط زیست
کد خبر: 3134211
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

تغییر سبک زندگی؛ درمان مشکلات محیط زیست

گروه اجتماعی: سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان راه حل نجات از اخم‌های محیط زیست را تحقق تغییر سبک زندگی عنوان کرد و گفت: تنها در این صورت بسیاری از مشکلات محیط حل خواهد شد.

سیدعادل عربی، سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، گفت: راه حل نجات از اخم‌های محیط زیست، تغییر سبک زندگی است که اگر این مسئله محقق شود، بسیاری از مشکلات محیط زیست نیز به خودی خود حل خواهد شد.

محیط زیست بستر و خمیر مایه توسعه است

وی افزود: محیط زیست بستر و خمیر مایه توسعه است و در واقع می‌توان گفت محیط زیست مادر همه انسان‌هاست، «فرهنگ رفتار با محیط زیست» باید ارتقاء پیدا کند و این مسئله وظیفه همه مردم است و در این راستا همه باید احساس مسدولیت کرده و در این راه وارد شوند.

عربی درباره اتعریف محیط زیست اظهار کرد: محیط زیست در بردارنده آب، هوا، خاک، موجودات زنده، کنش‌ها و واکنش‌های اطراف ما است و هر وقت که یک مولفه از این مجموعه دچار نقصان شود به سایر اعضا نیز ضرر ‌می‌ر‌سد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: ریزگردها، کمبود منابع آبی، فرونشست‌ دشت‌ها، شکارهای بی‌رویه و از بین رفتن موجودات همه و همه اخم‌های محیط زیست به رفتارهای انسان‌ها است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تدبیر و درایت مسئله سبک زندگی ایرانی و اسلامی را مطرح کرده‌اند زیرا این مسئله همه جنبه‌های زندگی مردم را تحت‌ شعاع خود قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: ملت ایران مردمی ریشه‌دار و بافرهنگ هستند و به طور حتم با اندکی آموزش می‌توان آنها را در خصوص عواقب نابودی محیط زیست آگاه کرد، پس باید در یک حرکت اجتماعی با آموزش، همگان را نسبت به نابودی محیط زیست هوشیار و آگاه کنیم.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی در زمینه فرهنگ‌سازی محیط زیست خانواده‌ها هستند؛ زیرا کودکان در دامن خانواده با طبیعت و راه‌های حفظ و نگهداری آن آشنا می‌شوند.

اهمیت دادن دین اسلام به محیط زیست

عربی اذعان کرد: در دین مبین اسلام نیز توجه بسیاری به حفظ محیط زیست و اهمیت دادن به منابع طبیعی بیان شده است به طور مثال واژه درخت به تنهایی 26 بار در قرآن اشاره شده و این مسأله اهمیت منابع طبیعی را از منظر باری تعالی نشان می‌دهد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی که در کشور ما صورت گرفته است و کمبود منابع آبی کشور ما در آینده با بحران آب به صورت جدی‌تر مواجه خواهیم شد پس تنها راه برون‌رفت از این مشکل تغییر سبک زندگی است.

captcha