تغییر در اصول رشته‌های قرآنی مستلزم تجدیدنظر در داوری رشته‌های مختلف است
کد خبر: 3140605
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
داور پیشکسوت مسابقات قرآن استان مرکزی:

تغییر در اصول رشته‌های قرآنی مستلزم تجدیدنظر در داوری رشته‌های مختلف است

گروه فعالیت‌های قرآنی: سجادیان تجدید نظر و تغییر در اصول رشته‌های قرآنی را غیرضروری بیان کرد و گفت: بدون شک اگر تغییری در نحوه آموزش مباحث قرآنی به وجود آید مستلزم تجدید نظر در داوری رشته‌های مختلف در این حوزه خواهیم بود.

بدرالسادات سجادیان، داور پیشکسوت مسابقات قرآن استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در رابطه با نحوه داوری مسابقات قرآنی، گفت: با توجه به کمرنگ بودن دوره‌های داوری در دهه 70 و نبودن مدرک داوری سازمان‌هایی همچون تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر نهادهایی که مسابقات قرآنی برگزار می‌کردند از مربیان قرآنی برای داوری استفاده ‌ می‌شد. پس از گذشت این زمان سازمان دارالقرآن با برگزاری دوره‌های داوری گامی در راستای تربیت داوران برداشت و در این زمینه با موفقیت‌هایی نیز روبرو شد.

سجادیان در ادامه ضمن اشاره به این مطلب خوشبختانه با تربیت داوران امروز شاهد داوری‌های بسیار مهم داوران ایرانی در سطوح بین‌المللی مسابقات قرآنی هستیم، بر لزوم ادامه دادن این راه و تربیت داورانی مجرب و کارآمد در سال‌های آینده تأکید کرد.

این پیشکسوت قرآنی استان، اضافه کرد: امروزه تمامی نهادهای دولتی و خصوصی برای داوری مسابقات قرآنی از داورانی که دارای کد سازمان دارالقرآن باشند استفاده می‌کنند؛ چراکه این مهم می‌تواند در نحوه عملکرد آنان نقش به‌سزایی را ایفا کند.

سجادیان در بخشی دیگر از سخنان خویش قرآن‌آموزان را به حرکت در مسیر قران تشویق کرد و افزود: قرآن‌آموزان نوجوان اگر بدانند حرکت در این حوزه می‌تواند آنان را به داورانی مجرب در سنین جوانی و میانسالی برساند در ادامه راه خویش ثابت قدم‌ تر خواهند بود.

وی با بیان این مطلب که برگزاری مسابقات در تمامی رشته‌ها از کیفیت و کمیت قابل قبولی برخوردارست، تجدید نظر در اصول رشته‌های قرآنی را غیرضروری بیان کرد و گفت: بدون شک اگر تغییری در نحوه آموزش مباحث قرآنی به وجود آید مستلزم تجدید نظر در داوری رشته‌های مختلف در این حوزه خواهیم بود.

داور پیشکسوت قرآن استان مرکزی در پایان سخنان خویش آموزش رشته‌های مختلف قرآنی را در قالب آموزش‌های مرحله‌ای و پله پله بیان کرد و گفت: قرآن‌آموزان اگر می‌خواهند در رشته‌ای خاص از تبحر و موققیت چشمگیر برخوردار باشند باید از روخوانی و روانخوانی درست آغاز کرده و به تدریج مدارج عالی را طی کنند.

captcha