زندگی فاطمی و علوی فرزندان تحت توجهات شهید
کد خبر: 3173406
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
در دیدار با خانواده شهید مصطفی حجتی مطرح شد؛

زندگی فاطمی و علوی فرزندان تحت توجهات شهید

گروه جهاد و حماسه: توصیه شهید حجت‌الاسلام مصطفی حجتی به فرزندانش سبب شد تا آنها در پرتو عمل به دستورات قرآن، زندگی علوی و فاطمی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین دیدار از دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده معظم شهدا با خانواده شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی حجتی در منزل محمود حجتی، فرزند شهید انجام شد.
مصطفی حجتی در سال 1321 در حومه‌ مرند استان آذربایجان شرقی در یک خانواده روحانی متولد و در سال 1334 برای ادامه تحصیلات وارد حوزه علمیه قم شد. از سال 1342 فعالیت‌های انقلابی خود را شروع کرد و در پیشبرد اهداف انقلاب تلاش‌های فراوانی کرد و در تاریخ هشتم اسفند سال 60 به آرزوی دیرینه خود رسید.

 

 

بتول حجتی، فرزند شهید در این دیدار گفت: مقام والای شهادت پاداشی است که خداوند متعال برای کسانی که در راه خداوند تلاش و مجاهدت می‌کنند قرار داده است. شهید حجتی از جمله کسانی بود که در این راه قدم برداشت و سعی و تلاش کرد که همیشه در راه خدا قدم بردارد و خداوند این توفیق را قسمت ایشان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های تربیتی و نحوه تربیت پدرش در خانواده بیان کرد: پدرم سعی کرد که ما تربیت قرآنی داشته باشیم و تلاش می‌کرد که ما به قرآن عمل کنیم و فرامین آن را به عمل برسانیم. ایشان چون فرد مذهبی و قرآنی بود برای ما برنامه‌های زیادی در این باره داشت.
حجتی ادامه داد: در اوایل انقلاب، مساجد محل آموزش قرآن بود و پدرمان ما را به یادگیری قرآن از جمله تجوید، قرائت و تفسیر قرآن تشویق می‌کرد. وی در مسجد و منزل به ما آموزش قرآن می‌داد و در منزل بیشتر تربیت قرآنی مد نظر ایشان بود.
سفارش به مطالعه کتاب
فرزند شهید در مورد فعالیت‌های فرهنگی پدرش در منزل افزود: وی ما را به عامل بودن به آیات قرآن دعوت می‌کرد. از لحاظ اعتقادی، حجاب و نماز تأکید داشت و ما هم تمام سعی خود را انجام می‌د‌ادیم تا عامل به دستورات قرآن باشیم. پدرم حضرت فاطمه‌زهرا(س) و حضرت زینب(س) را به عنوان الگو برای ما معرفی کرده بود و می‌گفت که کتاب‌هایی در این موارد مطالعه کنید تا بتوانید بهتر به زندگی قرآنی برسید.
ایشان رابطه‌ای بسیار صمیمی و دوستانه با اعضای خانواده داشت و صله ارحام را خیلی مهم می‌دانست و حتی به اقوام دور نیز سرکشی می‌کرد. دختر این شهید در این زمینه گفت: منزل ما محل رفت و آمد همه اقوام و آشنایان بود. هیچ‌کس در خانه ما احساس غریبی نمی‌کرد و برای همین منزل ما را خانه‌ امید خود می‌دانست. اگر کسی از شهرستان برای معالجه به تهران می‌آمد، خانه‌ ما را برای اقامت انتخاب می‌کرد. خیلی از همسایه‌ها و اهالی محل برای مشاوره‌ فکری و دینی یا بیان مشکلات و دغدغه‌های خودش به منزل ما می‌آمدند.
اقامه نماز جماعت در منزل
بتول حجتی ادامه داد: پدرمان نسبت به رشد و شکوفایی و تربیت دینی بچه‌ها حساس بود. شب‌ها وقتی که از مسجد برمی‌گشت، برای اینکه ما هم نسبت به نماز تشویق شویم، دوباره به نماز می‌ایستاد و ما نماز را به امامت ایشان به جماعت می‌خواندیم.
حجتی در توصیه‌ای خطاب به جامعه قرآنی و جامعه بانوان یادآور شد: اگر می‌خواهیم عامل به قرآن باشیم باید از بزرگانی که در دین اسلام داریم، مخصوصاً از زندگانی حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) درس بگیریم و به آنها عمل کنیم و ما می‌توانیم ضمن آشنایی با زندگانی آن بزرگواران راه درست را برای خود انتخاب کنیم.


محمود حجتی، فرزند دیگر شهید ضمن تلاوت آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» و با اشاره به فعالیت‌های شهید مصطفی حجتی گفت: فعالیت‌های ایشان در دو بخش خلاصه می‌شد؛ یکی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که عهده‌دار مسئولیت امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) در محله نواب بود و به تدریس قرآن برای اهالی آن محل می‌پرداخت و دیگر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های شبانه‌روزی داشت و عهده‌دار مسئولیت مدیریت داخلی کمیته منطقه هشت غرب تهران شد و با فعالیت‌هایی که داشت به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود نائل شد. 
حجتی با اشاره به خاطراتی که از پدر داشت عنوان کرد: پدرمان در تمام مراسم‌های مذهبی و سیاسی ما را همراه خود می‌برد و اکثر مواقع کنار ایشان بودیم و از ایشان درس می‌گرفتیم که بتوانیم در آینده تمام آنها را در جامعه اجرا کنیم.


نحوه شهادت
شهید حجتی با توجه به فعالیت‌ها و همکاری‌هایی که با کمیته انقلاب اسلامی داشت، همزمان با فرار رئیس جمهور وقت که منافقین اعلام جنگ مسلحانه کردند و وی بارها از سوی منافقین مورد تهدیدهای گوناگونی همچون جاساز کردن بمب و تهدیدهای تلفنی قرار می‌گرفت و به آنها ترتیب اثر نمی‌داد در هشتم اسفند سال 60 و در سن 39 سالگی، بعد از ادای فریضه نماز جماعت مغرب و عشاء، در حالی که از مسجد به سوی منزل در حال حرکت بود، توسط منافقین در محله مرتضوی ترور شد.

یادآور می‌شود مزار شهید مصطفی حجتی در قطعه 24 بهشت زهرا(س) در ردیف 127، شماره 1 قرار دارد.

captcha