انتقاد در چارچوب همدلی مطرح شود
کد خبر: 3209011
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
رشیدیان:

انتقاد در چارچوب همدلی مطرح شود

گروه سیاسی: استاندار خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: همدلی و هم‌زبانی به این معنا نیست که کسی انتقاد نکند اما باید توجه داشت انتقاد در چارچوب همدلی مطرح شود و با رعایت شرایط آن باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی شامگاه پنجم اردیبهشت‌ماه در نخستین جلسه شورای اداری خراسان رضوی در سال 94 که در سالن اجتماعات استانداری در مشهد برگزار شد، از انجام کارهای قابل توجهی در کاهش نرخ بیکاری و افزایش صادرات خبر داد و بیان کرد: امیدورایم این کارها در سال 94 با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: همدلی و هم‌زبانی به این معنا نیست که کسی انتقاد نکند اما باید توجه داشت انتقاد در چارچوب همدلی مطرح شود و با رعایت شرایط آن باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما برنامه خروج از رکود را دنبال خواهیم کرد، ابراز کرد: هرچند پیشرفت خوبی داشته ایم اما تا رسیدن به وضع مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی در خصوص بحران آب در استان گفت: هرچند در سال جدید افزایش 39 درصدی بارش را داشته‌ایم اما هنوز در 19 شهر کمبود آب داریم که می‌طلبد مدیریت لازم را برای حل این مشکل صورت پذیرد.

رشیدیان با بیان اینکه در سال 94 انتخابات مجلس، خبرگان رهبری و شوراها را در پیش داریم، افزود: باید با گسترش روح همدلی زمینه را برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح فراهم کنیم.

همچنین سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرور ش خراسان رضوی در این جلسه به اهمیت تعلیم و تربیت در قرآن اشاره کرد و در ادامه سخنانش افزود: امروز اثبات شده است که بالاترین بازدهی سرمایه ‌گذاری مربوط به بخش تعلیم و تربیت است.

وی با ذکر بیانات رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به آموزش و پرورش تأکید کرد و گقت: طبق بیانات ایشان همه دستگاه ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ارتقای سطح کیفیت آموزش را از برنامه‌های دولت دانست و بیان کرد: برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش باید در زمینه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنیم که یکی از آن موارد استانداردسازی فضا و تجهیزات به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ما در برخورداری از فضاهای آموزشی در وضعیت خوبی قرار داریم که 90 درصد از 53 میلیون مترمربع فضاهای آموزشی و همچنین 93 درصد از 53 هزار کلاس درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین 98 هزار کلاس درس بعد از انقلاب توسط خیران بنا شده است.

حسینی با تأکید بر لزوم استانداردسازی رویه‌ها در آموزش گفت: سند تحول بنیادین در یک جمله تغییر رویکرد آموزش و پرورش از یک نظام آموزش صرف به یک نهاد تربیتی فرهنگی را دنبال می‌کند که باید در این راه تلاش کنیم لذا اولین گام در این عرصه تهیه نظام جامع برنامه‌ریزی است که از استان خراسان رضوی کلید خورد و دوهفته پیش نیز به کل کشور ابلاغ شد.

مدیر ارشد آموزش و پرورش استان در حوزه آموزش از پنج سیاست پیش‌روی ادارۀ آموزش و پرورش خبر داد که ساماندهی نیروی انسانی، طرح ادغام مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه مدارس، طرح تمرکززدایی و توسعه مشارکت‌ها در همه ابعاد از جمله آ‌ن‌ها هستند.

captcha