۲۵ نشست علمی در رشته‌های علوم اسلامی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3210212
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
در راستای برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی؛

۲۵ نشست علمی در رشته‌های علوم اسلامی در قم برگزار می‌شود

گروه دانشگاه: در راستای برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی، دانشگاه مفید در سال جاری اقدام به برپایی ۲۵ نشست علمی و تخصصی در رشته‌های مختلف از جمله علوم قرآنی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمدتقی نظرپور، معاون پژوهشی دانشگاه مفید قم امروز 6 اردیبهشت در نشستی خبری گفت: یکی از برنامه‎های اصلی دانشگاه مفید در سال جدید برگزاری برنامه‎های علمی، فرهنگی و تخصصی در زمینه‎های مختلف است.
وی افزود: یکی از این برنامه‎ها برگزاری کرسی‎های نظریه‌پردازی در زمینه علوم مختلف است، زیرا یکی از مهمترین وظایف این دانشگاه نیز توسعه علوم انسانی ناظر به موازین اسلامی است.
معاون پژوهش دانشگاه مفید بیان کرد: در این راستا در سال جدید پنج گروه علمی علوم سیاسی، فقه، علوم قرآنی، حقوق، اقتصاد و فلسفه اقدام به برگزاری کرسی نظریه‌پردازی می‎کنند.
وی گفت: در طول سال جاری 25 نشست تخصصی و علمی با محوریت این پنج شاخه علمی برگزار خواهد شد که موضوعات آن از سوی اساتید ارایه می‎شود و پس از تصویب موضوع، ارزیابانی از خارج از دانشگاه کار نقد و نظر آن را به عهده خواهند گرفت.
نظرپور بیان کرد: دانشگاه مفید از سال 1368 در کنار حوزه علمیه قم بنا شده است و بنای آن مطالعه و تتبع در حوزه‎هایی است که می‎تواند به ترویج و توسعه فرهنگ علمی دینی و توسعه علوم انسانی اسلامی کمک کند.

captcha