تملق؛ بزرگ‌ترین آفت برای شعار سال/ هم‌دلی و هم‌زبانی به شعار نیست
کد خبر: 3215645
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
میرعمادی مطرح کرد:

تملق؛ بزرگ‌ترین آفت برای شعار سال/ هم‌دلی و هم‌زبانی به شعار نیست

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌‌‌‌ فقیه در لرستان با بیان این‌که هم‌دلی و هم‌زبانی به معنای چاپلوسی و تملق نیست بیان کرد: لازم است در راستای تحقق شعار سال، راه‌کارهای تحقق این شعار را بررسی کنیم چراکه هم‌دلی و هم‌زبانی به شعار نیست بلکه امری قلبی و درونی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد ظهر دوشنبه، هفتم اردیبشهت‌ماه در جمع کارکنان نیروی انتظامی لرستان در رابطه با نقش نیروی انتظامی در ایجاد همدلی و همزبانی گفت: شعار امسال یک شعار راهبردی و استراتژی مهم برای نظام مقدس جمهور یاسلامی است، پایه انقلاب اسلامی، تداوم انقلاب براساس هم‌دلی و هم‌زبانی بوده است.
وی افزود: انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام، رهبری امام خمینی(ره) و وحدت و اتحاد آحاد مردم پایه‌گذاری و به پیروزی رسید و امروز نیز این سه عامل رمز تداوم و بقای انقلاب است.
حجت‌الاسلام میرعمادی اضافه کرد: امروز این شعار به‌عنوان اصلی‌ترین حرکت روبه‌جلو نظام است و شعار همدلی و همزبانی شعاری است که نیازمند تبیین است.
وی ادامه داد: مسأله همدلی و همزبانی مفهومش این نیست که نقد و انتقادی انجام نگیرد چراکه اصولاض نقد و انتقاد سبب تقویت نظام می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که همدلی و همزبانی به معنای چاپلوسی و تملق نیست چراکه تملق و چاپلوسی بزرگ‌ترین افت برای تحقق شعار سال است، خاطرنشان کرد: لازم است در راستای تحقق شعار سال، راه‌کارهای تحقق این شعار را بررسی کنیم چراکه همدلی و همزبانی به شعار نیست بلکه امری قلبی و درونی است.
وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی پایدار در ایمان و معنویت است، اضافه کرد: اگر ما همدیگر را قبول داشته و به همدیگر اعتماد داشته باشیم همدلی ایجاد می‌شود، همدلی با زور و تهدید حاصل نمی‌شود.

همدلی در سایه خدمت خالصانه است/همدلی و همزبانی با زور محقق نمی‌شود

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با اذعان به این‌که همدلی در سایه خدمت خالصانه است، گفت: اگر مردم و مسئولان به هم اعتماد کنند همدلی و همزبانی ایجاد می‌شود و مردم باید مسئولان خود دوست بدارند.
وی افزود: امروز رهبر معظم انقلاب و مردم با هم همدل و همزبان هستند حرف‌های ایشان بر دل‌های مردم می‌نشیند، رهبر معظم انقلاب در بحث مذاکرات هسته‌ای همان حرفی را زد که حرف دل مردم بود.
وی از نیروی انتظامی به‌عنوان مهمترین عامل ایجاد اعتماد عمومی یاد کرد و افزود: اعتماد عمومی در جامعه به عملکرد نیروی انتظامی بستگی دارد اگر ما اقتدار و امنیت داشته باشیم پیشرفت می‌کنیم مردم کشور ما در جهت پیشرفت جامعه با هم همدل و همزبان هستند و پیشرفت جامعه نیز در گرو نظم و امنیت است.
وی به حوادث اخیر در یمن اشاره و خاطرنشان کرد: مردم یمن در برابر عربستان با هم متحد شدند مردم اینم کشور از شیعه و سنی و فرقه‌های مختلف با هم همدل و همزبان شدند و با وجودی‌که اقدام نظامی توسط یمن انجام نشد اما کشور یمن با وحدت و اتحاد مردمش توانست عربستان را شکست بدهد.
حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: امسال بحث مذاکرات هسته‌ای و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورا یاسلامی را داریم که برای موفقیت در آن‌ها نیازمند همدلی و همزبانی دولت و ملت هستیم و می‌توان گفت شعار همدلی و همزبانی از نیازهای ضروری جامعه به‌شما رمی‌رود و این شعار تعیین کننده جهت حرکت مردم و مسئولان است.

captcha