قرآن؛ هویتی برای مسلمانان/ سبک زندگی‌ قرآنی به دانش‌آموزان معرفی شود
کد خبر: 3223085
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
میرعمادی مطرح کرد:

قرآن؛ هویتی برای مسلمانان/ سبک زندگی‌ قرآنی به دانش‌آموزان معرفی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی ‎فقیه در لرستان با اشاره به این‌که قرآن کتاب زندگی مسلمانان و شناسنامه و هویت مسلمانان است، گفت: اگر ما می‌خواهیم به حیات آرمانی و طیبه خودمان دست بیابیم باید قرآن را بشناسیم و سبک زندگی‌مان؛ سبک زندگی قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، در آئین افتتاحیه سی‌ و سومین دوره مسابقات قرآن کریم، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان استان لرستان، که ظهر سه‌شنبه، هشتم اردیبهشت ماه جاری ددر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان و مربیانی که می‌بینیم چهره‌هایی هستند که دلهایشان مملو از نور قران، ایمان و ولایت است.
وی با تبریک ایام فرخنده ماه رجب و هفته معلم، اظهار کرد: ما هرچه داریم از معلم است و هر کمالی که داریم برخواسته از معلمان است.
حجت‌الاسلام میرعمادی، عنوان کرد: یکی از کارهای ارزشمند که آموزش و پرورش انجام داده روی آوردن قرآن است.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان این‌که سیاست امروز آموزش و پرورش بر پایه قرآن بنا شده است، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی باید نظام تعلیم و تربیت بر پایه قرآن و عترت باشد تا ما بتوانیم نیروهای که رسالت اسلام و انقلاب اسلامی را به دوش بکشند تربیت کنیم.
وی ادامه داد: طبیعتاً انسانی که بتواند رسالت انقلاب اسلامی را برعهده بگیرد و به دنیا برساند باید چهره قرآنی باشد و با قرآن و عترت مأنوس باشد.
میرعمادی بیان کرد: آموزش و پرورش در راستای ترویج قرآن و مأنوس شدن دانش‌آموزان با قرآن کارهای برجسته‌ای انجام داده است که از جمله آن می‌توان به طرح حفظ قرآن بین مربیان و دانش‌آموزان، طرح مدرسه‌های قرآنی، تلاوت و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن اشاره کرد و همچنین مسابقات قرآنی دانش‌آموزان و مربیان یکی از برنامه‌های ارزشمند آموزش و پرورش است.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، ادامه داد: جایگاه قرآن در دل شما جوانان و نوجوانانی است که دارای دل‌های پاک و پر از صفا و صمیمت بوده و در عین این‌که حق‌طلب هستید بر فطرت اصلی و الهی خود باقی‌ مانده‌اید چراکه قرآن بر دل‌های می‎نشیند.
وی با اشاره به این‌که انسان پاک از قرآن بهره می‌گیرد، بیان کرد: قرآن کتاب هدایت برای همه انسان‌هاست اما کسانی‌که دل پاک و ایمانی دارند از آن بهره‌مند می‌شوند.
میرعمادی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در جلسه گفت: شما دانش‌آموزانی که تلاوت قرآن دارید بدانید که نور، آیات و کلمات قرآن بر روح و جان شما حاکم می‌شود چراکه در روایات آمده است که جوانی که خون و گوشتش آمیخته با آیات می‌شود از آتش جهنم مبرا است.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان، با اشاره به این‌که در این جلسه دو سؤال پیش می‌آید که باید به آن‌ها پاسخ داده شود، اظهار کرد: اولین سؤال این است که شناخت قرآن چه ضرورتی دارد؟ که در پاسخ به آن می‌توان گفت؛ قرآن هویت و شناسنامه یک مسلمان است و هرکس باید هویت خودشش را بشناسد و از آن حفاظت و دفاع کند.
وی با اشاره به این‌که قرآن کتاب زندگی مسلمانان است، تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم به حیات آرمانی و طیبه خودمان دست بیابیم باید قرآن را بشناسیم و سبک زندگی‌مان؛ سبک زندگی قرآنی باشد.
م میرعمادی با بیان این‌که ما نمی‌توانیم از قرآن که زندگی‌مان است جدا شویم، خاطرنشان کرد: ما باید با شناخت دقیق و جامع از قرآن زندگی سعادت‌مندی را برای خودمان رقم بزنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که قرآن کتاب برطرف کننده و پاسخ‌گویی به دغدغه‌ها و شبهات بشریت است، عنوان کرد: قرآن کتابی است که ما را در صراط مستقیم نگه می‌دارد و شفای بیماری‌های روحی و روانی انسان‎هاست به‌تعبیری که خداوند می‌فرماید «ما این قرآن را برای شفا و درمان دردهای شما نازل کردیم».
وی با بیان این‌که امروز بشریت به درد اختلاف و تفرقه گرفتار است، تصریح کرد: امروز مسلمانان به آتش فتنه و جنگ میان خودشان گرفتار هستند، بشریت از زندگی خود لذت نمی‌برد، دنیای غرب دچار آشفتگی، سردرگمی و افسردگی است چراکه خانواده‌ها در آمریکا، اروپا و جوامع غربی متلاشی شده‌اند و راه درمان آن مراجعه به قرآن است.
میرعمادی با اشاره به این‌که قرآن قانون شریعت است، بیان کرد: ما باید قانون را به‌طور کامل و جامع بشناسیم چراکه بدون قانون نمی‌توانیم زندگی کنیم.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان این‌که قرآن کتاب هدایت، تربیت و پرورش انسان به سوی خداوند است، اذعان کرد: چگونه می‌توانیم بدون توجه به قرآن تربیت شویم این درحالی است که ما باید قرآن را بشناسیم و جهت‌گیری زندگی خود را با قرآن انجام داده و مشکلات زندگی را با آن حل کنیم و همچنین غیرمسلمانان نیز باید قرآن را بشناسند که هدایت شوند.
وی با اشاره به این‌که دومین سؤالی که پیش می‌آید و باید به آن پاسخ داده شود این است که قرآن کریم برای ما چه سخن و پیامی دارد؟، ادامه داد: در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که؛ اگر ما هر کتابی را بخوانیم و یا برنامه تلویزیونی را تماشا کنیم با ما سخن گفته و برای ما پیامی دارد، لذا قرآن نیز این‌گونه است و با ما سخن می‌گوید.
میرعمادی با بیان این‌که قرآن‌کریم پیام‌های زیادی برای ما دارد، اظهار کرد: یکی از این پیام‎ها خردورزی و علم‌گرایی است چراکه قرآن امده است که عقل بشری را شکوفا کند و او را از ظلمت جهل به سوی نور هدایت کند؛ به‌طوری‌که در قرآن آیات زیادی را می‌بینیم که خداوند در پایان آن آورده است که در آن تفکر کنید، لذا یکی از پیام‌های قرآن این است که اگر با من آشنا شوید عقل شما شکوفا می‌شود، علم شما زیاد و دانش‌تان بالا می‌رود.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، عبودیت، بندگی و توحید محوری را از دیگر پیام‌های قرآن کریم دانست و عنوان کرد: قرآن آمده است که توجه مردم را به‌سمت خداوند ببرد و به آن‌ها بیاموزد که بنده خدا باشند نه بنده شیطان و استکبار و همچنین نباید زیر ستم استکبار و طاغوت بروند.
وی با اشاره به این‌که مسئولیت‌پذیری نسبت به یکدیگر، یکی دیگر از پیام‌های قرآن است، تصریح کرد: ما باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته و اخوت و برادری را که مورد تأکید اسلام است تقویت کنیم چراکه این خلاف ان‌چه است که امروزه استکبار جهانی انجام می‌دهد و با استراتژی نوینی بین مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند و با این کار شیعه‌هراسی، اسلام ستیزی و قرآن ستیزی را در دنیا رواج می‌دهد.
میرعمادی با بیان این‌که پیام قرآن وحدت، اتحاد و همدلی است، اذعان کرد: شعاری که مقام معظم رهبری برای سال 94 انتخاب کرده است یک شعار و پیام قرآنی است این درحالی است که امروزه رژیم صهیونیستی با ایجاد تفرقه میان مسلمانان خود را کنار کشیده است و منتظر است که مسلمانان خودشان را نابود کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، با اشاره به این‌که عدالت، پیشرفت و کمال‌طلبی از دیگر پیام‎های قرآن کریم برای ماست، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری کرده است که راه رسیدن به آن تکیه بر قرآن کریم است.
وی با بیان این‌که از نظر قرآن کریم تمدن اسلامی برترین تمدن است، افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با اهداف انقلاب اسلامی می‌فرماید: هدف ما ان است که از انقلاب اسلامی به نظام اسلامی و از آن به حکومت اسلامی برسیم تا از طریق آن به تمدن اسلامی برسیم، که راه تحقق آن روی آوردن به قرآن کریم است.
میرعمادی با اشاره به این‌که اخلاق و ارزش‌مداری از دیگر پیام‌های قرآن کریم برای بشریت است، ادامه داد: یک چهره قرآنی متخلق به اخلاق قرآنی است و شما که قرآن را فرا می‌گیرید و در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنید باید در اخلاق نیر با یکدیگر مسابقه بدهید چراکه چهره قرآنی چهره‌ای است که تا انسان آن را می‌بیند به یاد خداوند می‌افتد و این نکته را باید در نظر داشته باشید که اگر کسی مقام برتر مسابقات را به دست آورد اما اخلاق نداشت، ارزش نیز ندارد.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان این‌که شما دانش‌آموزان باید اخلاق‌مداری و ارزش‌مداری را بر خود حاکم کنیم، عنوان کرد: یک دانش‌آموز  قرآنی دروغ نمی‌گوید، حسادت نمی‌کند، گناه نمی‌کند، دلش پاک است، به نماز اول وقت تهمیت می‌دهد، به معلمان و اساتید خود احترام می‌گذارد، به پدر و مادر خود نیکی می‌کند و خیرخواه است.
وی با اشاره به این‌که انس با قرآن؛ با قرائت آن تفاوت دارد، بیان کرد: ممکن است همه شما قرآن را تلاوت کنید اما باید آن را بشناسید و با آن رفیق شوید چراکه در این صورت است که شما با قرآن و قرآن با شما صحبت می‌کند.
میر‌عمادی در پایان اظهار کرد: اگر زندگی شما قرآنی شود؛ قرآن به شما کمک می‌کند و در تحصیل نیز موفق می‌شوید.

captcha