دشمن‌شناسی در سپاه براساس اصول اسلامی و قرآنی پایه‌ریزی شده است
کد خبر: 3252753
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
حجت‌الاسلام باباشاهی:

دشمن‌شناسی در سپاه براساس اصول اسلامی و قرآنی پایه‌ریزی شده است

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: دشمن‌شناسی، بیان توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان از برنامه‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوده که براساس اصول اسلامی و قرآنی پایه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام علیرضا باباشاهی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان شامگاه یک شنبه،13 اردیبهشت ماه به مناسبت هفته عقیدتی- سیاسی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان اظهار کرد: هفته عقیدتی- سیاسی به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری که از تئوریسین‌ها و نظریه‌پردازهای انقلاب اسلامی بود به این عنوان نامگذاری شده است.
وی افزود: استاد مطهری در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی به دست گروه تکفیری فرقان به شهادت رسید و شهادت ایشان باعث شد که راه و مشی آن شهید بزرگوار ثابت و پایدار باقی بماند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران نیز در بعد معنوی و باطنی از رهنمودهای شهید مطهری بهره می‌برد، عنوان کرد: خط فکری، معنوی و انقلابی سپاه برگرفته از تفکر اسلام ناب است که در آثار شهید مطهری نیز مشهود است.
وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حافظ دستاوردهای انقلاب و مسئول حفظ امنیت آن است و در این زمینه نیز با آمادگی کامل به ایفای نقش می‌پردازد.
حجت‌الاسلام باباشاهی به توان رزمی نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای دارای امنیت کامل است و این مهم با جز با فعالیت و تلاش نیروهای مسلح امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی همچنین به آمادگی‌های معنوی سپاه اشاره و بیان کرد: این آمادگی‌های معنوی برگرفته از روح شهید مطهری و حرکت معنوی اوست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: در بُعد سیاسی هم داشتن بینش سیاسی و بصیرت والا لازمه‌ی یک پاسدار انقلابی است که این مسئله در کتاب‌های شهید مطهری نیز نمود دارد.
وی عنوان کرد: کنترل و رصد کردن دشمنان و حرکات مزدورانه آن‌ها چه در فالب سخت‌افزاری و نظامی و چه در قالب نرم‌افزاری برعهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است.
حجت‌الاسلام باباشاهی با تأکید براینکه باید دشمن‌شناس باشیم، تصریح کرد: دشمن‌شناسی، بیان توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان، ایجاد و تقویت بصیرت دینی و هوشمندی در آحاد نیروها از دیگر برنامه‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوده که براساس اصول اسلامی و قرآنی پایه‌ریزی شده است.
وی همچنین عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و ادامه داد: فعالیت در راستای تحقق شعار سال و عمل به دیگر منویات رهبری از دیگر برنامه های این نهاد است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه سخنان خود به شرکت 10 هزار نفر از نیروهای سپاه کردستان در دوره‌های آموزشی مختلف اشاره و عنوان کرد: بیش از سه هزار نفر در دوره‌های بسیج، 2 هزار و 500 نفر در دوره نورمبین، یک هزار  700 نفر در دوره های تربیت و تعالی و بیش از 26 هزار بسیجی نیز در دوره های مختلف آموزشی شرکت کرده‌اند.
وی به برنامه‌های امسال این اداره اشاره و بیان کرد: بحث اصلی ما اقامه نماز، توجه عمیق به قرآن و انس با آن و امر به معرف و نهی از منکر است.
حجت‌الاسلام باباشاهی توجه به شایستگی‌ها و ارزش‌ها را از دیگر برنامه‌های سپاه عنوان و بیان کرد: انتقال تجارب و دستاوردهای نسل اول سپاه به نسل جدید یکی دیگر از وظایف ماست که سعی می کنیم در این زمینه نیز تلاش جدی داشته باشیم.
وی در پایان یادآور شد: انجام اردوهای خانوادگی به مراکز زیارتی و تفریحی، همچنین اعزام روحانیون شعه و سنی به اردوهای زیارتی و برگزاری دوره‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

captcha