ادامه رسیدگی به طرح‌های حمایت از مساجد و الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای
کد خبر: 3306575
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
در کمیسیون‌های تخصصی مجلس صورت می‌گیرد؛

ادامه رسیدگی به طرح‌های حمایت از مساجد و الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای

گروه سیاسی: این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه بررسی طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران و کمیسیون فرهنگی ادامه رسیدگی به طرح حمایت از مساجد را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته جلسات خود را پیگیری خواهند کرد که بر اساس برنامه اعلام شده،  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه بررسی طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران را در دستور کار قرار داده است.
همچنین اعضای کمیسیون گزارش فرمانده نیروی انتظامی در مورد برنامه‌های آتی استماع خواهند کرد.
کمیسیون فرهنگی نیز ادامه بررسی طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور اعاده شده از شورای نگهبان را در دستور کار دارد.
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ارائه گزارش از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جلسه این کمیسیون حاضر می‌شود.
کمیسیون آموزش و تحقیقات میزبان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود تا به بررسی اوضاع فرهنگی دانشگاه‌ها برسد.
کمیته آموزش عالی و پزشکی در مورد بازدید از دانشگاه‌های بین‌المللی گزارشی ارائه خواهد کرد.
طرح اصلاح ماده 980 قانونی مدنی جهت تسهیل اعطای تابعیت به ایثارگران و رزمندگان غیر ایرانی از دیگر مواردی است که در این کمیسیون بررسی خواهد شد.
ادامه بررسی موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیز در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار دارد.
اعضای کمیسیون اقتصادی نیز نشست مشترکی با رئیس و مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور استماع عملکرد آنان در سال گذشته و برنامه‌های آنان در سال جاری خواهند داشت.
همچنین وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در کمیسیون انرژی توافقات و دستاوردهای اخیر 1+5 را تشریح خواهند کرد.
اعضای این کمیسیون همچنین در مورد طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران اتخاذ تصمیم خواهند کرد.

captcha