اسلام ناب محمدی «اصل الاصول » حرکت امام(ه) است/ سخنان رهبری؛ صراط مستقیم انقلاب
کد خبر: 3311560
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

اسلام ناب محمدی «اصل الاصول » حرکت امام(ه) است/ سخنان رهبری؛ صراط مستقیم انقلاب

گروه سیاسی: رئیس مجلس با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد، اصول مستحکمی که می‌تواند زنده بودن حرکت امام(ره) را تضمین نماید به درستی تبیین کرد، گفت: اصل الاصول آن همان اسلام ناب محمدی است که در مقابل اسلام آمریکایی و متحجرانه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز، یکشنبه 17 خرداد، مجلس شورای اسلامی در ابتدا با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت امام زمان (عج)، همچنین گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای پانزدهم خرداد گفت:‌ سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد به خوبی صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن کرد و اصول مستحکمی که می‌تواند زنده بودن حرکت امام(ره) را تضمین نماید به درستی تبیین گردید.

وی افزود: اصل الاصول آن همان اسلام ناب محمدی است. اسلام ناب محمدی و مد نظر امام در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام متحجرانه می‌باشد و امروز تقابل این دو نوع قرائت از اسلام را به عینه در صحنه مسائل منطقه‌ای مشاهده می‌کنیم و در طول سال‌های پس از انقلاب تقابل این دونوع برداشت اسلامی را در عرصه‌های مختلف داخلی تجربه کرده‌ایم.

لاریجانی تأکید کرد: میدان تقابل اسلام لیبرالی و انحرافی با اسلام ضد استکباری و اجتهادی است، میدان تقابل اسلام عدالت‌خواه و جهادی با اسلام تروریستی است، اسلام آزادی‌خواه و مردمی با اسلام خمود و منزوی است.

وی در ادامه گفت: زنده بودن حرکت فکری امام(ره) در گرو پیشبرد این راهی است که مقام معظم رهبری به درستی آن را بیان فرمودند و لازم می‌دانم از نصایح عمیق ایشان در ملاقات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 6 خردادماه تشکر کنم.

رئیس مجلس ادامه داد: تذکرات معظم له در تعامل قوا و رعایت اخلاق سازنده در همکاری بخش‌های مختلف و عنایت ایشان به رویکرد مستحکم مجلس در اتخاذ مواضع اصیل در جهت احقاق حقوق مردم و توجه به رونق اقتصاد درونی ارزشمند و حکمت‌آمیز بود.

لاریجانی عنوان کرد: ما این منظومه گرانقدر را پایه اقدامات خود قرار می‌دهیم که یکی از آنها استفاده از زمان باقی مانده مجلس در جهت انجام وظایف اصلی و پرهیز از آغشتگی این وظایف به بحث انتخابات می‌باشد.

وی ابراز کرد: ازاین جهت از نمایندگان محترم و کمیسیون‌های مختلف می خواهم اولا به تناسب وظایف کمیسیون‌ها، طرح‌ها و لوایحی که  اهمیت بیشتری قرار دارند سریع‌تر بررسی و به مجلس ارائه نمایند تا در دستور کار قرار گیرد. ثانیا، حال که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ و قانون رفع موانع تولید نیز ابلاغ گردیده است، بر نحوه اجرای این قانون مهم، سیاست های مربوطه نظارت و مطابق آیین‌نامه ظرف 6ماه آینده گزارش نظارتی خود را به مجلس ارائه نمایند.

لاریجانی در ادامه افزود: ثالثا محورسخنان مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام و در ملاقات با نمایندگان بر مردمی کردن اقتصاد و زمینه‌سازی برای تشویق کارآفرینان بود. هریک از کمیسیون‌ها با تعامل با بخش‌های دولتی و غیر دولتی تحرک در این زمینه را پیگیری نمایند و موتور متحرکی برای  تحقق این امر مهم گردند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: رابعا، صادرات غیرنفتی یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است که در شرایط فعلی در اوج اهمیت قرار دارد. کمیسیون‌های مختلف با همکاری بخش‌های دولتی و غیر دولتی پیگیر تحقق این امر مهم باشند و در رفع این موانع تلاش کنند. خامسا، یکی از مشکلات مهم بخش تولید رکود است که از کمیسیون‌های صنایع و کشاورزی می خواهیم با دعوت از مسئولان مختلف کشاورزی ، صنعتی و بانک‌ها این امر را در اولویت قرار دهند و مشکلات بخش‌های تولیدی را رفع کند.

لاریجانی در پایان عنوان کرد: با توجه به فصل تنظیم برنامه ششم و تأکیدات رهبر معظم مناسب است مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های مختلف بررسی محورهای اصلی برنامه ششم را متناسب با شرایط فعلی آغاز و براساس تجربیات گذشته، برنامه‌ای راهبردی و عملیاتی تنظیم کنند و به جای تقنین مجدد، برنامه‌های اجرایی مهم در توسعه را در هر بخش مشخص و با رعایت سیاست های اصل 44 قانون اساسی زمینه های توسعه ملی کشور و توسعه مناطق به نحو متوازن و متناسب را تدارک نمایند. طبعا در هیئت رئیسه مجلس ساز‌و‌کار پیگیری این امور را به نحو هماهنگ تدارک خواهیم نمود.

captcha