انصاف؛ عامل هم‌دلی/ قضاوت، تعریف و تمجید از روی حُب و بغض نباشد
کد خبر: 3312325
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
میرعمادی مطرح کرد:

انصاف؛ عامل هم‌دلی/ قضاوت، تعریف و تمجید از روی حُب و بغض نباشد

گروه اجتماعی: نماینده ولی ‎فقیه در لرستان با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مشکلات در جامعه ما نداشتن انصاف است، گفت: انصاف در بازار، امور سیاسی و فرهنگی باید وجود داشته باشد و قضاوت، تعریف و تمجید ما نباید از روی حُب و بغض باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه مردم خرم‌آباد در جلسه شورای اداری لرستان که عصر دوشنبه، 18 خردادماه جاری در استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در دهه آخر ماه شعبان و در آستانه ماه ضیافت الهی قرار داریم، گفت: در چنین ایامی منادی از آسمان ندا می‌دهد که ای بندگان مؤمن خدا خودتان را برای ضیافت الهی آماده کنید.
وی با اشاره به این‌که در این ایام خداوند به‌وسیله ملائکه خود برای بندگان مؤمن خود دعوت‌نامه‌ای می‌فرستد، عنوان کرد: امیدوارم ما نیز جز مهمانان خداوند باشیم که دعوت نامه به دست ما می‎رسد.
میرعمادی، با بیان این‌که ضیافت الهی، آمادگی، لیاقت و شایستگی می‌خواهد، اظهار کرد: ما این شایستگی را باید در چنین ایامی و با خواندن دعاهای خاصی که در کتب ادعیه ما برای دهه آخر شعبان آمده است بدست آوریم.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان افزود: در حدیثی از امام باقر(ع) آمده است که فرمود: امام علی(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء رو به اصحاب خود می‌کردند و می‌فرمودند: خودتان را آماده کنید خدا شما را رحمت کند.
وی، با بیان این‌که از امام صادق(ع) حدیثی بیان شده است که دارای هفت جمله، نصیحت و سبک زندگی است، اظهار کرد: اول می‌فرماید مؤمن کسی است که زندگی اقتصادی او پاک و حلال است و آن‌چه را که بدست می‌آورد و خرج زن و فرزند خود می‌کند پاکیزه و حلال است.

 خوش‌اخلاقی؛ ویژگی مؤمن

میرعمادی با بیان این‌که در روایت این‌گونه آمده است که به کسی‌که درآمدش پاک است و روزی حلال دارد امکان ندارد دعا کند و دعای او مستجاب نشود، تصریح کرد: درآمد باید حلال باشد چراکه لقمه حرام باعث می‌شود که دعا مستجاب نشده یا فرزندان و ذریه او به راه کج بروند.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که طبق این حدیث دومین ویژگی مؤمن این است که در زندگی اجتماعی خوش اخلاق باشد، بیان کرد: بنابراین حدیث امام صادق(ع) مؤمن کسی است که در زندگی فردی باطنی صحیح و پاک دارد، زیادی ملالش را در راه خدا انفاق و احسان کند، از زیاده‌گویی‌ها پرهیز می‌کند و اهل زیاده‌گویی، مبالغه و چاپلوسی نیست.
وی بیان کرد: ششمین نکته که امام صادق(ع) به آن اشاره می‌کند این است که مؤمن کسی است که مردم از شر او در امان هستند و انصاف را در زندگی رعایت کرده و اهل انصاف باشد.

نداشتن انصاف مهمترین کشکل در جامعه است

میرعمادی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مشکلات در جامعه ما نداشتن انصاف است، عنوان کرد: انصاف در بازار، امور سیاسی و فرهنگی باید داشته باشد و قضاوت، تعریف و تمجید ما نباید از روی حُب و بغض باشد.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان این‌که طبق گفته شیخ انصاری ما باید انصاف را در کنار قرآن، عقل، حدیث و اجاع که ادله ابواب هستند بگذاریم، تصریح کرد: آیا در مسائل روز قضاوتی که صورت می‌گیرد برمبنای انصاف است چراکه نقاط قوت و ضعف را باید در کنار هم ببینیم.
وی افزود: آیا قضاوت‌هایی که در رابطه با مسائل روز می‌شود از روی انصاف است، آیا این مسئله براساس انصاف مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد؟ این درحالی است که یک طرف کاملاً به سیاه‌نمایی می‌پردازد و طرف دیگر اوضاع را آن‌چنان خوب جلوه می‌دهد که تمام امور کشور حل شده است.
میرعمادی با اشاره به این‌که تحریم‌های ظالمانه مسئله‌ای بوده است که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی گریبان‌گیر مردم ایران بوده است، تصریح کرد: قدمی که برای رفع تحریم ظالمانه برداشته شود مثبت و ارزشمند است که باید تقویت و تشویق شود.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان ادامه داد: در این راستا اگر بنا باشد حقی از حقوق مردم ایران ضایع شود یا زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها شروع شود و بخواهند زور بگویند، تعدی کنند، دست‌آوردهای انقلاب را از بین ببرند و به دانشمندان هسته‌ای و مراکز نظامی و امنیتی ما دسترسی داشته باشند چیز بدی است.

یکی از مهم‌ترین عوامل همدلی و همزبانی در جامعه انصاف است

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین عوامل همدلی و همزبانی در جامعه انصاف است، اذعان کرد: اگر انصاف را در جامعه رعایت کنیم همدل و همزبان می‌شویم مخصوصاً در حال حاضر که تمام قدرت‌های دنیا در یک طرف و ما در یک طرف قرار گرفته‌ایم.
میرعمادی با بیان این‌که کشور مرتجع عربی در زمان‌های گذشته بر علیه ما بودند و در زمان حمله صدام به ایران از او حمایت مالی کردند، تصریح کرد: بالاتر از همه این است که رژیم آل‌سعود با رژیم صهیونیستی علیه ایران همدست می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: در چنین شرایطی رژیم آل‌ سعود ماهیت خود را که آدم‌های منافق، مطرب و خوش‌گذران و عیاش هستند که چندین سال پرده دین به صورت کشیده بودند نشان می‌دهد، اما امروزه مشخص می‌شود که دستشان در دست صهیونیست است و برای مقابله با ایران نقشه می‌کشند.
وی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی و آل‌سعود یک ماهیت مشترک پیدا کرده‌اند که پرورش تروریست در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: القاعده و داعش را رژیم آل‌سعود به‌وجود آورده است و الان نیز از آن‌ها حمایت می‌کند و رژیم صهیونیستی هم در رأس تروریست‌سازهای دنیاست.
میرعمادی تأکید کرد: دلیل مقابله این دو رژیم با ایران این است که ایران با مقاومت اسلامی همراهی می‌کند و از آن حمایت می‌کند به‌طوری‌که ایران در جنگ 22 روزه و 33 روزه حامی و پشتیبان مقاومت اسلامی بود.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان تصریح کرد: اگر ما بتوانیم در زندگی، قضاوت و داوری‌مان انصاف را رعایت کنیم، اگر هم‌دلی و هم‌زبانی مورد تأکید مقام معظم رهبری و شعار سال است یکی از عواملش انصاف است که ما باید انصاف را در نوشتن رعایت کنیم.

captcha