جریان فکری شهدا توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند
کد خبر: 3313768
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
انصاری:

جریان فکری شهدا توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

گروه اجتماعی: قائم‌مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر شناسایی ترفند دشمنان در همه حال،گفت: جریان فکری شهدا بینش و تفکر الهی را به آحاد ملت نشان می‌دهد و اهداف دشمن را که نشانه‌گیری انسجام و اتحاد ملی است خنثی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، محسن انصاری،قائم‌مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز،23 خرداد در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر شناسایی ترفند دشمنان در همه حال، افزود: جریان فکری شهدا بینش و تفکر الهی را به آحاد ملت نشان می‌دهد و اهداف دشمن را که نشانه‌گیری انسجام و اتحاد ملی است خنثی می‌کند، این در حالی است که حفظ وحدت و همبستگی با محوریت رهبری و ولایت‌فقیه امروزه یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌ها بوده و جز در سایه اتکا به وصیت‌نامه شهدا میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امروزه تفرقه‌اندازی و ناامید کردن ملت از اهم اهداف دشمن بوده و شهدا به گردن همه ما حق دارند، اظهار کرد: ساختار کلی وصیت‌نامه شهدا و نقطه شروع همه آن‌ها احادیث ائمه معصوم(ع) و آیات قرآنی بوده و نشان ایمان قوی این قشر است.

قائم‌مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: توصیه به پیروی از ولایت‌فقیه، رعایت حجاب، شهادت‌طلبی، دعوت به بسیج، پرهیز از اختلافات و حفظ وحدت از ویژگی‌های مشترک همه وصیت‌نامه‌ها محسوب می‌شود، در واقع مضمون این وصیت‌نامه‌ها با گذر زمان کهنه نمی‌شود و در همه حال تحول‌آفرین و مجاهد پرورند، از این رو می‌توان با تکیه بر آن‌ها از پیچ و خم گردنه‌های جامعه امروز عبور کرد.

در ادامه، عادل علیپور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارزنجان با تاکید بر اهمیت بیش از پیش خط‌مشی تعیین شده در بنیاد شهید، گفت: امروزه فلسفه وجودی و احیای فرهنگ جهاد و ایثارگری بیش از هر زمان دیگری بر عهده این دستگاه است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه نحوه مبارزه با تکفیری‌ها و استکبار جهانی از فرهنگ ایثار و شهادت ملت ما سرمشق گرفته و اگر بتوان مسوولیت و سرانه سایر دستگاه‌ها را یک‌جا در اختیار بنیاد شهید گذاشت شاهد خروجی و بازتاب بهتری خواهیم بود، به علاوه با برنامه‌ریزی جامع‌تر در خصوص امور ورزشی و ایجاد فضاهای مناسب‌سازی شده برای ایثارگران، هزینه درمان این قشر کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

در ادامه، علی کاظمی، مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر اجرای فرهنگ ایثار و شهادت در تمام ابعاد گفت: ما می‌توانیم با تکیه بر این فرهنگ، تهدیدها و فرصت‌ها را شناسایی کرده و با بهره‌مندی از وصیت‌نامه شهدا و فرمایشات ولی امر مسلمین و امام راحل نقشه راهی متناسب با نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم کنیم.مسیر تحول و تکامل بر اساس فرهنگ ایثار دستور کار اداره‌کل بوده و ما در این مسیر بدون هیچ اتلاف زمانی و دوری از حاشیه‌ها پیش خواهیم رفت.

امیرعلی نیک‌بخش،مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در ادامه برکت خون شهدا را از دلایل پایداری نظام برشمرد و گفت: تا زمانی که اسلام و نظام پابر جا است ایثارگری نیز زنده و پابرجا خواهد ماند.

وی با بیان اینکه خدمت به ایثارگران خدمت به نبی‌اکرم(ص) است، اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدیم طی سه سال گذشته به 850 نفر از ایثارگران تسهیلات بلاعوض پرداخته و 480 واحد از مساکن این قشر را مناسب‌سازی کنیم، همچنین مشکل اسناد پروژه مسکونی کوهسار نیز بعد از 13 سال رفع شد.
این مسئول با اشاره به ساماندهی 84 درصد از گلزار شهدای شهری و روستایی، ادامه داد: فاز اول مجموعه فرهنگی ورزشی ایثارگران با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و سال گذشته موفق شدیم 2700 نفر از این قشر را تحت پوشش پایش مستمر در حوزه بهداشت و درمان قرار دهیم.خوشبختانه طی سه سال گذشته 25 هزار نفر از ایثارگران مشمول بیمه حوادث و عمر شده و 4300 نفر نیز موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی متعدد شدند.
به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم، امیرعلی نیک‌بخش به عنوان مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تودیع و علی کاظمی به عنوان مدیرکل جدید این دستگاه معرفی شد.

captcha