رمضان، بستری مناسب برای افزایش مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات است
کد خبر: 3314215
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
نماینده ولی‏‌ فقیه در لرستان:

رمضان، بستری مناسب برای افزایش مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان بستری مناسب جهت افزایش مشارکت مردم در امر بازسازی عتبات عالیات است، گفت: خادمان عتبات عالیات نیز باید از این فرصت جهت جمع‌آوری نذورات مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان یکشنبه، 24 خردادماه در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد بازسازی عتبات عالیات در استان لرستان، گفت: جمع‌آوری نیروی متدین و مؤمن از موفقیت‌های عتبات عالیات لرستان است و روحانیون توانمند و مسئولان نیز با افتخار در این عرصه فعال هستند.
وی با بیان این‌که افتخار بزرگی است که جمع کثیری از خادمان عتبات عالیات برای کمک جمع شوند، بیان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان ماه معرفت و ضیافت الهی هستیم که با دیگر ماه‌ها متفاوت است چراکه خداوند دعوت کننده این ماه است.
میرعمادی با اشاره به این‌که پاداش‌ها در این ماه چند برابر می‌شوند، عنوان کرد: احسان و نیکی اگر در بقیه سال خوب است در این ماه جایگاه بهتر و تلاوت قرآن که در همه سال خوب است در این ماه ارزش بیشتری دارد و دیگر اعمال نیز از ارزش بیشتری برخوردار است.
امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: خداوند دو ماه رجب و شعبان را برای ورود به ماه ضیافت الهی قرار داده تا بهتر به این ماه وارد شویم چراکه میهمانی خداوند نیازمند آمادگی و مقدماتی است.
وی تصریح کرد: نعمت‌های زیادی از جمله استغفار، تلاوت قرآن، روزه، نمار جماعت و نماز شب بر سفره این ماه گسترده شده که سراسر نور و معنویت است.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان گفت: دعای ابوحمزه ثمالی دعایی است که دریایی از معرفت، ایمان و بصیرت و دعای افتتاح  نیز یک دنیا معرفت دینی و درس بندگی است که ما باید از این‌ها نهایت استفاده را ببریم.
میرعمادی با اشاره به این‌که نماد و شاخص شیعه، اهل‌ بیت عصمت و طهارت و محبت اهل‌ بیت است، بیان کرد: شیعه با اهل‌ بیت(ع) عصمت و طهارت عجین شده است چراکه داشته‌های ما همه از اهل‌ بیت(ع) است.
وی افزود: روزی و حساب و کتاب ما در دست ائمه‌اطهار(ع) است و به‌عنوان چراغ هدایت، کشتی نجات، نجات‌بخش، روشنی‌بخش و بصیرت‌بخش هستند و نیز وسیله تقرب ما به‌سوی خداوند هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که خداوند آفرینش و هستی را برای اهل‌بیت(ع) آفریده،  تصریح کرد: زینت و زیور آفرینش اهل‌بیت(ع) هستند.
وی تصریح کرد: در زیارت جامعه کبیره آن همه فضیلت برای ائمه برشمرده شده و زیارت نیز یکی از این فضیلت‌ها است، برای زیارت امام حسین(ع) استان باید از جان و مال خود بگذرد و تنها زیارت امام حسین(ع) نیازمند غسل نیست و می‌توان با چهره خسته و غبارآلود خود به زیارت این عزیز رفت.

میرعمادی با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان بستری مناسب جهت افزایش مشارکت مردم در امر  بازسازی عتبات عالیات است، گفت: خادمان نیز باید از این فرصت جهت جمع‌آوری نذورات مردم تلاش کنید.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان این‌که کارهای خادمان بر دو ویژگی عشق و علاقه و اخلاص هستند، بیان کرد: هیچ کدام از این افراد چشم‌داشت مالی ندارند و سعی ‌کنید که این اخلاص و عشق و علاقه را تقویت کنید و هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به عتبات عالیات نیست چراکه شما به بالاترین و پاک‌ترین انسان‌های روی زمین خدمت می کنید.
میرعمادی عنوان کرد: امروز عراق با پیدایش گروه تکفیری داعش در وضعیت بحرانی است و هدف اصلی داعش کربلا و نجف است این افراد کینه و بغض اهل‌بیت(ع) را دارند و از نسل آن‌هایی هستند که کربلا را شخم زده‌اند.
وی بیان کرد: داعش و حامیانش اراده کرده که نور خداوند را خاموش کنند اما خداوند اراده کرده که نور الهی را کامل کند داعش مانند داستان اصحاب فیل نابود می‌شود.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان تصریح کرد: کمک‌های مردم لرستان برای عتبات عالیات اعم از ساخت هتل الزهرا(س)، مجتمع سیدالشهدا، همکاری و مشارکت در ساخت صحن حضرت زهرا(س)، ساخت صحن زینب کبری(س)، حرم عسگرین و حرم کاظمین نسبت به سایر استان‌ها برتری دارد و در مجموع این کمک‌ها استان را برتر می‌کند.

captcha