ولایت فقیه؛ کانون اصلی همدلی/ استکبار نمی‌خواهد دنیا به قدرت ولایت‌ فقیه پی ببرد
کد خبر: 3314936
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
میرعمادی مطرح کرد:

ولایت فقیه؛ کانون اصلی همدلی/ استکبار نمی‌خواهد دنیا به قدرت ولایت‌ فقیه پی ببرد

گروه اندیشه: نماینده ولی‎ فقیه در لرستان از ولایت فقیه به‌عنوان رکن و کانون اصلی همدلی و همزبانی و عمود خیمه نظام اسلامی نام برد و گفت: استکبار جهانی اجازه تحقق بیداری اسلامی را نمی‌دهد چراکه نمی‌خواهد دنیا به قدرت ولایت فقیه پی ببرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد روز گذشته، 25 خردادماه در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های لرستان که با موضوع «تبیین نقش و جایگاه ولایت مطلقه فقیه در تحقق همدلی و همزبانی» برگزار شد، با اشاره به از هم گسیختگی جهان اسلام، گفت: متأسفانه امروز استکبار مسلمانان را به جان هم انداخته به‌گونه‌ای که شاهدیم آل‌ سعود با قتل و عام مردم یمن مرتکب بزرگ‌ترین جنایت تاریخی شده است.
وی با بیان این‌که اگر امت اسلامی یکپارچه بود استکبار جهانی فرصتی برای تفرقه‌افکنی نمی‌یافت، افزود: استکبار از زمانی‌که به وحدت مسلمانان و تأثیر نظام سیاسی اسلام واقف شده، همواره تلاش کرده است که مسلمانان را به جان هم بیندازد.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به این‌که امروز شاهدیم که جهان اسلام به جان هم افتاده است و گروه‌های تروریستی همچون داعش با حمایت و به نیابت از استکبار جهانی در عراق و سوریه دست به فجیع‌ترین جنایت‌ها می‌زنند بی‌آنکه کسی جلوی آن‌ها را بگیرد، گفت: اگر نظام سیاسی اسلام با محوریت ولایت فقیه شکل بگیرد هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل مسلمانان بایستد همان‌طوری که هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستد.
میرعمادی از ولایت فقیه به‌عنوان رکن و کانون اصلی همدلی و همزبانی و عمود خیمه نظام اسلامی نام برد و تصریح کرد: استکبار جهانی اجازه تحقق بیداری اسلامی را نمی‌دهد؛ چراکه نمی‌خواهد دنیا به قدرت ولایت فقیه پی ببرد.
وی با تأکید بر این‌که اگر جامعه اسلامی می‌خواهد با قدرت و عظمت پیش برود باید از ولی فقیه تبعیت کند، تصریح کرد: جهان اسلام همان‌گونه که جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولایت فقیه توانسته است در مقابل تهدیدات بایستد می‌تواند تهدیدات را خنثی کند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این‌که حفظ استقلال، عزت و عظمت استقلال کشور در گرو تبعیت از ولایت فقیه است، گفت: تا زمانی‌که ولایت فقیه بر نظام حاکم باشد تفرقه در کشورمان جایگاهی ندارد.
میرعمادی در ادامه به سیاست مبتنی بر مکر و نیرنگ نظام سلطه و استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: عملکرد غلط کلیسا موجب کوتاه شدن دست مسیحیت از کشورداری شد و در واقع مسئله جدایی دین از سیاست مطرح شد؛ اما این تفکر در نظام سیاسی اسلام جایگاهی ندارد چون ما در این نظام دارای قانون الهی و مجری فقیه و عادل هستیم.

جدایی دین از سیاست با روح اسلام سازگاری ندارد

وی با بیان این‌که جدایی دین از سیاست با روح اسلام سازگاری ندارد، تصریح کرد: اگر استراتژی اسلام را به‌درستی تشخیص دهیم می‌توانیم در مقابل سیاست‌های مبتنی بر مکر و نیرنگ استکبار جهانی بایستیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در پاسخ به این سؤال که آیا نظام اسلامی می‌تواند در برابر نظام‌های سیاسی که مبتنی بر نیرنگ هستند بایستد، گفت: امکان دارد به‌گونه‌ای که امروز نمونه آن‌را در بازی که در مذاکرات هسته‌ای در حال انجام است را شاهدیم.
میرعمادی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خطوط قرمز را در این مذاکرات مشخص کرده است؛ بنابراین لازم نیست که استراتژی خلاف اخلاق را مبنای کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به این‌که شخص رهبری به‌خوبی در مقابل نظام‌هایی که مبتنی بر مکر و نیرنگ هستند ایستاده است، تصریح کرد: البته این ایستادگی نیازمند یک هنر و قدرت درونی است که خوشبختانه در وجود رهبر معظم انقلاب وجود دارد.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان این‌که رهبر انقلاب تنها کسی است که بر خلاف برخی‌ها در برابر استکبار دچار وادادگی نشده است، گفت: امروز با افتخار قدرت ولی‌فقیه را به رخ دنیا می‌کشیم.
میرعمادی با تأکید بر این‌که اگر استراتژی جمهوری اسلامی بر اساس دروغ و مکر بود تابحال شکست خورده بود، گفت: حقیقتاً مواجه شدن با دنیای مکار و دروغگو و دنیایی که همه چیز را بر اساس منافع مادی دنبال می‌کنند کار سختی است.
وی تصریح کرد: اجرای تمام ابعاد اسلام بدون ولایت‌ فقیه امکان‌پذیر نیست و در واقع اگر این‌گونه نباشد فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: امروز پس از 80 سال حکومت آل‌سعود واژه ملک را حذف و واژه امام را جایگزین آن کرده است؛ البته مسئله‌ای که وجود دارد، این است که آن‌ها فاسد هستند.

captcha