تأثیر مستقیم آموزه‌های دینی و قرآنی در کاهش جرائم
کد خبر: 3316807
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
حجت‌الاسلام قاصدی تأکید کرد:

تأثیر مستقیم آموزه‌های دینی و قرآنی در کاهش جرائم

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری اردبیل با اشاره به تأثیر مستقیم آموزه‌های دینی و قرآنی در کاهش جرائم جامعه گفت: دستگاه قضایی اهتمام ویژه‌ای به بخش‌های عقیدتی و فرهنگی خود دارد که در این راستا برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی قرآن، مسابقات قرآنی و فرهنگی را در اولویت خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، امروز، 31 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: هر چقدر دینداری و آموزه‌های قرآنی افراد جامعه بیشتر باشد به تبع آن بزهکاری و جرائم آن نیز کاهش یافته و جامعه در مسیر آرامش و امنیت روانی خود قرار می‌گیرد، فلذا پرداختن به برنامه‌های فرهنگی و دینی در بطن جامعه و در حوزه دستگاه قضایی به مجرمان و زندانیان، فرآیند اصلاح و تربیت آنها را افزایش داده و در بازسازی روحی و اصلاح رفتار آنان تاثیر مستقیم و شگرفی دارد.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف قرآنی و اخلاق در طول سال که مهمترین رویداد امسال نیز در آبان‌ماه مسابقات سالانه قرآن‌کریم می‌باشد و همچنین تقویت فرهنگ شرکت در نماز و احصاء برنامه‌های متناسب با پیشگیری از بزهکاری‌ها و تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش و فصل خصومت بین متداعیین از جمله برنامه‌های این دستگاه بوده و هست.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تشکیل پرونده رسیدگی به تخلفات مربوط به سهام عدالت در دادگستری استان اردبیل خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این پرونده یکی از پرونده‌های بزرگ مفاسد اقتصادی در اردبیل باشد.
حجت‌الاسلام قاصدی با یادآوری اینکه هنوز تعدادی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی در این استان به نتیجه نرسیده و کارهای بررسی و تحقیقاتی در مورد آنها ادامه دارد، افزود: بر اساس قانون، پرونده‌های فساد اقتصادی که به قطعیت رسیده و بیش از 10 میلیون تومان تخلف در آنها به اثبات برسد می‌توان از طریق رسانه‌ها اسامی مفسدان را در اختیار مردم قرار داد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل یادآور شد: برخی از این پرونده‌ها در دادسرا و برخی دیگر نیز در سایر حوزه‌های قضایی در حال رسیدگی است که یکی از پرونده‌های عمده مربوط به پرونده زمین‌خواری، اراضی راه و شهرسازی است که این پرونده سه نفر متهم دارد که سعی کرده‌اند با جعل سند با همکاری کارمند ثبت اسناد تخلف خود را انجام دهند.
قاصدی ارزش زمین‌های تحت تصرف را یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: متهم اصلی این پرونده متواری شده اما کارمند همکار این فرد متخلف که از کارکنان ثبت اسناد است به همراه یک نفر دیگر دستگیر شده و در زندان هستند.
وی در بخش دیگر سخنان خود، ضرورت فرهنگ‌سازی در کاهش جرایم را از طریق رسانه‌ها یادآور شد و افزود: ما نیز به برخی از قصور و کوتاهی در این زمینه معترض‌ایم که آن هم به دلیل تمرکز تشکیلات قضایی در رسیدگی به پرونده‌ها است که کمتر به موضوعات فرهنگی پرداخته‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم تلاش جدی را آغاز کرده تا این ضعف را با ایجاد تعامل و ارتباط بهتر با اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی‌های دقیق برطرف کند.

captcha