کسب رتبه برتر جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان کشور توسط دانشجویان بیرجندی
کد خبر: 3320830
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

کسب رتبه برتر جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان کشور توسط دانشجویان بیرجندی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور فرهنگی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی از کسب رتبه برتر جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان کشور توسط دانشجویان خراسان جنوبی خبر داد.


غلامحسین نخعی، مسئول امور فرهنگی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: در مرحله کشوری بیست‌وپنجمین دوره جشنواره دانشگاه فرهنگیان در رشته قرآن و عترت از 16 نفر شرکت‌کننده در رشته‌های قرآنی (قرائت ، ترتیل وحفظ قرآن، مداحی، حدیث‌شناسی، تفسیر و ترجمه قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه، سیره معصومین(ع)، آئین سخنوری حمیدرضا پوررجبی رتبه دوم کشوری در رشته حفظ کل قرآن کریم و محمود خاتمی‌تبار در قرائت تحقیق توانست رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دادند.



وی بیان کرد: در بین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز برگزاری انواع مسابقات فرهنگی، هنری، علمی و ادبی، جایگاه ویژه‌ای را داراست و برپایی شایسته این‌گونه مسابقات می‌تواند باعث برانگیختن شور وشوق یادگیری و رشد همه‌جانبه در میان دانشجو و معلمان شده و فضای با نشاطی را در دانشگاه رقم زند.



مسئول امور فرهنگی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار کرد: از این‌رو معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، سیاست ارتقاء و توسعه مسابقات فرهنگی را مجدانه پی گرفته است و در این راستا توسعه کمی و کیفی اینگونه فعالیت‌ها را در قالب برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و تنوع‌بخشی به رشته‌های موضوع آنها را در دستور کار قرار داده است.



نخعی ادامه داد: ایجاد زمینه تحرک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش، ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت در بین دانشجو معلمان، شناسایی دانشجو معلمان علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد بستر لازم برای ارتقای دانش، بینش و نگرش آنان و توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی از جمله اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان است.



وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش قرآن و عترت و علمی، ادبی، هنری برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره همه ساله در سه مرحله مقدماتی، استانی وکشوری در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برگزار می‌شود که در سال تحصیلی 94/93 در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی از اول آذرماه 93 تبلیغات و ثبت نام به‌صورت گسترده شروع شد.



مسئول امور فرهنگی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار کرد: از پردیس برادران حدود  217 نفر دربخش قرآنی و 140 نفر در بخش ادبی و هنری شرکت کردند که در مرحله استانی در رتبه‌های اول، دوم و سوم در هر دو بخش 72 نفرامتیاز لازم را کسب کردند.



نخعی بیان کرد: جشنواره قرآنی مرحله کشوری در دهه اول خردادماه در شهر ساری برگزار شد که دانشجویان خراسان جنوبی رتبه دوم قرآن کریم در رشته حفظ و سوم کشوری در رشته قرائت تحقیق را از آن خود کردند.



وی یادآور شد: جشنواره علمی، ادبی و هنری در دهه اول شهریور برگزار خواهد شد که مکان و زمان دقیق آن متعاقباً به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

captcha