تسهیلات اعطایی به مخترعان به برگزیدگان قرآنی نیز اعطا می‌شود
کد خبر: 3325408
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
در قالب یک تفاهم‌نامه‌؛

تسهیلات اعطایی به مخترعان به برگزیدگان قرآنی نیز اعطا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دفتر بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی بیان کرد: با امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد ملی نخبگان و اداره کل ارشاد خراسان رضوی تمامی تسهیلات اعطایی به مخترعان به برگزیدگان قرآنی اعطا خواهد شد.

جواد سرگلزائی، رئیس دفتر بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی، در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد ملی نخبگان و ادارۀ فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، شناسایی برگزیدگان قرآنی و پشتیبانی و اعطای تسهیلات به آنان در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است.

رئیس دفتر بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی بیان کرد: تمامی تسهیلاتی که طبق آیین نامه به مخترعان تعلق می گیرد به نخبگان قرآنی نیز اعطا خواهد شد؛ طبق این تفاهم‌نامه، برگزیدگان قرآنی، در زمینه‌های مرتبط با گفتمان قرآنی از جمله حفظ، قرائت، تفسیر، تربیت منابع انسانی، آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج معارف قران و اهل بیت(ع)، شناسایی و در دو ردۀ سرآمد قرآنی و مستعد برتر قرآنی تعریف می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که دارای موفقیت در رویدادهای قرآنی از جمله مسابقات ملی و بین‎المللی حفظ، تفسیر و معارف عترت هستند، نیز شناسایی شده و اقدامات لازم در جهت پشتیبانی از آنان انجام خواهد شد.

به گفتۀ سرگلزائی، وظیفۀ شناسایی برگزیدگان قرآنی بر عهدۀ شورای شناسایی بنیاد ملی نخبگان است که این شورا از معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان به عنوان رئیس شورا، معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزۀ علمیه، دبیر شورای توسعۀ فرهنگ قرآنی و دو تن از صاحب نظران گفتمان قرآنی تشکیل شده است.

وی در ادامۀ سخنانش بر همکاری همۀ دستگاه‌ها با ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و افزود: اگر دستگاه‌های مختلف با ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشته باشند و یاری برسانند، می‌توان معضلات جامعه از جمله اعتیاد، بدحجابی و مشکلات حاشیۀ شهر را بهبود بخشید.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
عباسعلی مهدیانی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۹ - ۰۱:۲۶
0
0
باسلام بنده یکی ازمخترعان شهرستان نیشابورهستم که دارای دواختراع میباشم ولی متاسفانه تاکنون کهمدت شش سال میگذردحتی یک ریال ازمن حمایت نشده واین باعث شدکه ازاجرای طرح های بزرگتری که داشتم صرف نظرکنم لطفاراهنمایی فرمایید
captcha