رمضان در اتریش، افطاری با طعم مهربانی
کد خبر: 3328688
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

رمضان در اتریش، افطاری با طعم مهربانی

گروه بین‌الملل: انجمن فرهنگی ـ اسلامی ترکیه در اتریش در طرحی خیریه هر شب هنگام افطار وعده‌های غذایی را به طور رایگان در میان مستمندان و آوارگان مهاجر اسکان‌یافته در اطراف کمپ «ترایسکیرخن» اتریش توزیع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، انجمن فرهنگی ـ اسلامی ترکیه در اتریش با استقرار در کمپ «ترایسکیرخن» و تهیه خوراک افطاری هر شب در ایام ماه مبارک رمضان پذیرای صدها آواره مقیم اتریش با گرایشات قومی و مذهبی گوناگون است. 
اکثر میهمانان این مرکز را پناه‌جویانی از کشورهایی همچون سوریه، افغانستان، اکراین، سومالی، لیبی و مغولستان تشکیل می‌دهند.
رئیس انجمن فرهنگی اسلامی ترکیه، اردال کایماز، در مصاحبه با الجزیره می‌گوید: در طی 14 سال گذشته برنامه اطعام در ماه مبارک رمضان در این مرکز برقرار بوده است. در ابتدا روزانه  تعداد 300 وعده غذایی تهیه می‌شد و اکنون این میزان به 2500 وعده افزایش یافته است که دلیل آن افزایش تعداد آوارگان مهاجر در اتریش طی چند سال اخیر در پی بالا رفتن آمار جنگ و خشونت در جهان بوده است.
بنا بر این گزارش، هزینه‌های مربوط به اطعام رایگان از طریق صدقه و احسان و همچنین مشارکت داوطلبانه تعدادی از مسلمانان و مسیحیان تأمین می‌شود.
«کلودیا یانز کوزان» که خانمی مسیحی است و سرتاسر رمضان به طور داوطلبانه در برنامه اطعام رایگان مشارکت داشته، می‌گوید: وظیفه همه است که در این طرح شرکت کند. آوارگان مهاجر همانند خواهران و برادران ما هستند و این کمترین کمکی است که ما می‌توانیم به آن‌ها ارائه دهیم.
این مرکز در میان آوارگان مهاجر به نام «غذاخوری رایگان رمضان» معروف است.

captcha