توافق هسته‌ای بیانگر نقش کلیدی ایران در سطح بین‌المللی است
کد خبر: 3332480
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
امام جمعه موقت یزد:

توافق هسته‌ای بیانگر نقش کلیدی ایران در سطح بین‌المللی است

گروه سیاسی: موفقیت هسته‌ای نشان از نقش کلیدی و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی، امام جمعه موقت یزد در نماز جمعه این هفته شهر یزد، اظهار کرد: اینکه، همه منطقه و خبرگزاری‌های مهم دنیا و کارشناسان اثرگذار کشورها به این مذاکرات چشم داشتند، نشان از تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی و باطل کننده این ادعاست که ایران منزوی است.

وی ادامه داد: هیئت مذاکره کننده مورد تایید مقام معظم رهبری و همچنین شخص وزیر امور خارجه کشورمان نیز از سال‌ها پیش مورد شناخت رهبری است و آنچه که آن‌ها انجام دادند، نهایت توانشان بود.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، گفت: اکنون باید از طریق مراجع قانونی کشور این توافقات مورد بررسی و تایید قرار گیرد و همه ارکان قانونی باید آن را بررسی و بعد از تایید باید مورد حمایت همه باشد.

مدرسی افزود: در قرآن و همچنین در سخنان ائمه اطهار آمده است، هنگامی‌که با دشمنان معاهده‌ای نوشته شد باید مادامی که آن‌ها به معاهده پایبند هستند، شما هم پایبند باشید و امیرالمومنین علی (ع) نیز در نامه‌ای به مالک اشتر می‌فرمایند: با دشمنت اگر قرارداد بستی باید رعایت کنی لذا مادامی که آن‌ها به معاهده بسته شده عمل کنند ما نیز باید پایبند باشیم.

وی ادامه داد: اما اگر آن‌ها تخلف کردند و به تعهدات عمل نکردند و خواسته باشند تزویر کنند باید دولت مردان و همه آحاد جامعه مواظب باشند و فریب نخورند و در صورت خلف وعده آن‌ها باید عکس العمل مناسب نشان داده شود.

امام جمعه موقت یزد گفت: اگر خدای نکرده آن‌ها تخلف کردند و ما ضعف نشان دهیم آن وقت امتیازی به دست نیاوردیم و فقط امتیاز داده‌ایم و باید محکم و درست سخن گفته شود و در قضیه هسته‌ای نباید افراط و تفریط صورت گیرد و باید به اندازه در هر دو مورد پرداخته شود.

وی ادامه داد: در انتقاد نیز باید همه مصالح کشور در نظر گرفته شود و همراه با مقتضیات باشد تا بهانه‌ای به دست دشمنان ندهد و همه باید در تعریف و انتقاد از دایره عدالت و انصاف خارج نشوند.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: فناوری هسته‌ای نتیجه شجاعت و تدبیر مقام معظم رهبری و مقاومت مردم و دولت مردان در طول سال‌های گذشته است و دشمنان جز به نابودی این دانش راضی نخواهند بود و باید مواظب باشیم.

وی ادامه داد: باید در این زمینه با اتحاد و رسیدن به پیشرفت و کمال الهی حرکت کنیم و اگر سایتی یا روزنامه‌ای یا رسانه‌ای داریم خدا را در نظر بگیریم و بر اساس هوی و هوس و رضای این و آن نباید حرکت کنیم بلکه همه جا خدا را در نظر بگیریم.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یاد آوری هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع گفت: استعمار با دو وسیله به جان مسلمانان افتاده که اسرائیل به صورت علنی دست به آدم‌کشی می‌زند و رژیم آل سعود نیز با ظاهر اسلامی دست به قتل عام مردم مسلمان عراق و یمن و سوریه و لبنان زده و این گونه باعث خشنودی استکبار و دشمنان اسلام شده است.

captcha