پرداخت زکات موجب محرومیت‌زدایی از چهره جوامع اسلامی می شود
کد خبر: 3338420
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
احمدی:

پرداخت زکات موجب محرومیت‌زدایی از چهره جوامع اسلامی می شود

گروه اجتماعی:مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خرم‌دره،گفت:پرداخت زکات موجب فقرزدایی و محرومیت‌زدایی از چهره جوامع اسلامی شده و راهکار ارزشمندی برای کاهش فاصله طبقات اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از زنجان ابوالفضل احمدی،مدیر کمیته امداد شهرستان خرمدره  ظهر امروز، 12 مرداد  در جلسه مودیان زکات شهرستان خرم‌دره اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان خرم‌دره به منظور کمک به محرومان و همچنین فقرزدایی براساس سنت‌های حسنه اسلامی زکات مردمی را جمع‌آوری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا شورای زکات نیز در شهرستان تشکیل شده است، تصریح کرد: اعضای کارگروه زکات شامل جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، بهزیستی و اقتصاد و امور دارایی از اعضای این کارگروه هستند که هر یک مسئولیت‌های خاصی را انجام می‌دهند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه از جمله اقدامات شورای زکات انجام فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی است، افزود: اعزام روحانیون به مناطق مختلف برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی، برگزاری همایش‌های تبلیغی، برگزاری جلسات و کارگروه‌های تخصصی زکات از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.
وی همچنین از برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور مودیان و مبلغان زکات خبر داد و تصریح کرد: در نتیجه فعالیت‌های صورت گرفته تا کنون 13 میلیارد و 400 میلیون ریال زکات در شهرستان خرم‌دره جمع‌آوری شده است.
احمدی با اشاره به اینکه فقرا و نیازمندان در اولویت مصرف زکات هستند، تاکید  کرد: طبق برنامه 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده در امور نیازمندان هزینه می‌شود و از آنجایی که  مددجویان نیازهای مختلفی دارند، مبالغ اعلام شده نیز برای رفع نیازهای متعدد مددجویان هزینه می‌شود.
این مسول با  بیان این‌که پرداخت زکات در جامعه دارای آثار و فواید فراوانی است، گفت: پرداخت زکات موجب فقرزدایی و محرومیت‌زدایی از چهره جوامع اسلامی شده و راهکار ارزشمندی برای کاهش فاصله طبقات اجتماعی است.
وی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومان(ع) همواره در  پرداخت زکات پیشقدم بودند، تصریح کرد: اهمیت زکات به حدی است که  در بسیاری از روایات، شرط قبولی نماز، پرداخت زکات عنوان شده است که این امر نشان از اهمیت بسیار این فریضه الهی است.
وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه این فریضه الهی و هزینه‌کرد آن، تصریح کرد: در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام در امر زکات باید از نهایت ظرفیت‌ها در اطلاع‌رسانی بهره گرفته شود.
احمدی از دیگر خدمات ارائه شده توسط این نهاد را خدمات تحصیلی و فرهنگی و کمک‌هزینه آموزشی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 382 دانش‌آموز و 54 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد هستند که برای حمایت از این قشر 58 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

captcha