مرحوم کاظمی فردی مبارز و متدین و از پایه‌گذاران حوزه علیمه پاکدشت بود
کد خبر: 3354546
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت:

مرحوم کاظمی فردی مبارز و متدین و از پایه‌گذاران حوزه علیمه پاکدشت بود

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام اردستانی، مرحوم ححجت الاسلام آل‌کاظمی را فردی مبارز و انقلابی دانست و گفت: ایشان از پایه‌گذاران حوزه علیمه پاکدشت بودند و در طول عمر گرانبهای خویش خدمات ارزنده‌ای در جهت تبلیغ دین ارائه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اردستانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، ضمن تسلیت ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام علی آل‌‌کاظمی، امام‌جمعه سابق پاکدشت اظهار کرد: این عالم فقید  از مبارزان انقلابی سال 41 و 42 و جز همراهان نهضت انقلابی امام خمینی(ره) و نظام و انقلاب بودند که از همان ابتدای نهضت امام نقش موثری داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت با اشاره به خدمات این عالم فقید در پاکدشت بیان کرد: آن مرحوم با حکم امام خمینی(ره) به مدت 15 سال امام‌جمعه پاکدشت بود که در این مدت خدمات زیادی به این شهرستان کرد که مهمترین کار ایشان پایه‌گذاری و تأسیس حوزه علمیه در پاکدشت بود.

حجت‌الاسلام اردستانی به تربیت طلاب علوم دینی به‌وسیله این عالم فقید اشاره و تصریح کرد: استاد آل کاظمی با راه‌اندازی حوزه علمیه در پاکدشت نقش مهمی در تربیت طلاب در این شهرستان داشتند که امروز شاخص‌ترین چهره‌های حوزوی و روحانیون پاکدشت از شاگردان این عالم فقید هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت به تواضع و فروتنی مرحوم آل کاظمی در نحوه برخورد با مردم اشاره و عنوان کرد: این عالم فقید با مردم بسیار خوش برخورد بود و از نظر اخلاقی فردی معتقد، متدین و با تقوا بودند.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام حاج شیخ علی آل کاظمی، امام‌جمعه سابق و مؤسس حوزه علمیه جعفریه پاکدشت، صبح روز یکشنبه ۸ شهریورماه جاری در سن ۶۹ سالگی، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار ابدی شتافت.

امیرمحسن سلطان احمدی

captcha