برترین‌های جشنواره «قرآن در سما» در یزد معرفی شدند
کد خبر: 3361950
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

برترین‌های جشنواره «قرآن در سما» در یزد معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد یزد گفت: برترین‌های هشتمین جشنواره «قرآن در سما» به میزبانی یزد معرفی شدند.

محمدرضا رحیمی، رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، اظهار کرد: هشتمین دوره جشنواره قرآن در سما با شناختن نفرات برتر پس از سه روز رقابت در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و کارکنان سما کشور بکار خود پایان داد.

وی با اشاره به نفرات برتر این جشنواره افزود: در رشته قرائت به روش تحقیق برادران دانشجو محسن مجیدی از تهران اول، عباس مسعودی از اصفهان دوم و رضا یوسفی از بوشهر سوم شدند و در بخش کارکنان اسماعیل نیک‌‌فهم از خراسان شمالی اول، عبدالرضا توفیق زاده از فارس دوم و مسعود بهشتی از خراسان رضوی سوم در همین رشته در قسمت بانوان در بخش کارکنان نسرین جوان‌بخت از خراسان رضوی اول و راضیه دارابی به مقام دوم دست یافتند .

رحیمی ادامه داد: در رشته قرائت به روش ترتیل آقایان در بخش دانش‌آموزی سید متین مصطفایی از کرمانشاه اول، امیرحسین شفیعی از گیلان دوم و حسین حاج اسفندیاری از کرج حائز رتبه سوم شدند.

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد یزد گفت: در بخش دانشجویی آرمین نعمتی از اردبیل اول، عبدالحمید قادریانی از بوشهر دوم و علی اصغر اصلانی از همدان سوم شدند و در بخش کارکنان ابراهیم بصیرزاده از اردبیل اول، حسینعلی ظفری از خراسان شمالی دوم و محمد علی یوسفی از گلستان سوم شد.

وی ادامه داد: در رشته تفسیر در بخش دانشجویی الهام خانی قزلقی گلستان اول، معصومه حسینی از البرز دوم و عیوض فریدونی از قم سوم شد و در بخش کارکنان عماد رجبی از گیلان اول، حمیده شاکریان از مازندران دوم و مرضیه طالب از اصفهان سوم شد.

رحیمی افزود: در رشته حفظ و ترجمه آقایان در بخش دانش‌آموزی دوره اول محمدجواد خوبرو از گیلان اول، مهدی مهدویان از خراسان رضوی دوم و محمد قراخانلو از استان مرکزی سوم شد و در همین رشته در بخش دانش‌آموزی دوره دوم متوسطه احمد شفیع‌زاده از اصفهان اول شد.

وی اظهار کرد: در بخش کارکنان در رشته تفسیر مهدی تاجور از مازندران اول، عبدالحمید فقیر تیموری از خراسان رضوی دوم و محمد صفایی از خراسان شمالی سوم شد.

رحیمی افزود: در رشته حفظ و ترجمه بانوان ملیکا مومنی از خراسان رضوی، الهه قباد پور از کهگیلویه و بویراحمد و مسها دلیر از تهران به ترتیب اول تا سوم شدند و در دوره متوسط دور دوم شیما پرند آور از فارس اول، راضیه فرهمند از کهگیلویه و بویراحمد دوم و زهرا وطن خواه از اصفهان سوم شدند.

وی ادامه داد: در بخش دانشجویی زهرا کریمی از گلستان اول، زهرا سبتی از قم دوم و صدیقه خادمیان از فارس سوم شدند و در بخش کارکنان در رشته حفظ و ترجمه مریم حسین آبادی از فارس اول، سمانه خضری از خراسان رضوی دوم و اکرم معمار راست از آذربایجان شرقی سوم شدند.

رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد یزد گفت: در رشته پژوهش محدثه امانی، یسری غفوریان از ایلام دوم و عباس قربانی آق مشهدی از مازندران سوم شدند.

وی با بیان اینکه از سوی هیئت داوران و برگزیدگان جوایزی به نفرات برتر اهدا شد، گفت: هشتیمن جشنواره مسابقات کشوری قرآن در سما از 18 شهریورماه به مدت سه روز و با حضور 500 شرکت‌کننده از سراسر کشور در سه سطح کارکنان، دانشجویان و دانش‌آموزان و در پنج رشته قرائت به روش ترتیل، تحقیق، حفظ، تفسیر و پژوهش در قرآن به میزبانی معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

captcha