جامعه نیازمند اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3365655
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
حجت‌الاسلام محمدی:

جامعه نیازمند اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) است

گروه اجتماعی: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: جامعه نیازمند اسلام ابوسفیانی و اسلام اشرافی‌گری نیست، بلکه به اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شب گذشته یکشنبه، 29 شهریورماه در حرم حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) در اردهال کاشان، با بیان اینکه تقوا و هدایت از ویژگی‌های شیعیان است، افزود: ما شیعیان اهل بیت(ع) باید تمامی فعالیت‌های مان اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی براساس پیروی از ائمه اطهار(ع) باشد، نه اینکه پیرو دشمنان ائمه(ع) باشیم.
وی درادامه با اشاره به جایگاه و اقدامات قابل توجه امام محمد باقر(ع) گفت: یکی از کارهای امام باقر(ع)،  معرفی جنایت‌های بنی امیه به مسلمانان بود. امام باقر(ع) در مدت امامت خود اقدامات مهمی در زمینه های فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و تسلیم نشدن در برابر دشمنان انجام دادند.
حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به جایگاه علم در قرآن، افزود: در شرق و غرب عالم، علم واقعی علمی است که از قرآن و اهل بیت(ع) باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه حاکم جامعه باید شرایط خاصی نظیر حلم، بردباری و ورع داشته باشد، خاطرنشان کرد: ورع یعنی دوری انسان از گناه و معصیت و اینکه او حرام و حلال خدا را بشناسد. حلم و بردباری نیز به این معناست که مسلمان برخود و غضب خود مسلط باشد و از عدالت خارج نشود.|
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به آیه 256 سوره بقره «لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ»، گفت: ایمان به خدا و ایمان به طاغوت هیچگاه یکسان نیست، یعنی نمی‌شود هم به خدا ایمان داشت و هم دشمنی با خدا،  زیرا این ها کاملا با هم منافات دارند.
وی با اشاره به اینکه مردم به خدا و اهل بیت معتقد هستند، گفت: مردم به خدا و اهل بیت اعتقاد داشته و خواهند داشت، ولی مبارزه با طاغوت در حال کمرنگ شدن است.

captcha