بانوان طلبه از فرصت فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات استفاده کنند
کد خبر: 3372625
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
مدیر حوزه علمیه نرجس(س) بیرجند:

بانوان طلبه از فرصت فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات استفاده کنند

گروه فضای مجازی: شبهات بسیاری در حوزه بانوان از جمله در باب دیه، قیم بودن مرد و ضرورت اذن گرفتن از شوهر برای زنان در پاره‌ای موارد مطرح می‌شود که بانوان طلبه می‌توانند با حضور در فضای مجازی به این شبهات پاسخ گویند.


فاطمه صغری حجی‌پور، مدیر حوزه علمیه نرجس(س) بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: بانوان طلبه از فرصت فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات استفاده کنند.



وی اظهار کرد: هر جا که دشمن فعالیت می‌کنند، ما نیز باید حضور داشته باشیم و هر کجا که دشمن ذهن و عقاید جوانان ما را هدف می‌گیرد اهالی فرهنگ و طلبه نیز باید با دانش و آگاهی کافی فعالیت کنند و عرصه را خالی نگذارند.



مدیر حوزه علمیه نرجس بیرجند بیان کرد: یکی از عرصه‌هایی که بی‌شک دشمن برای آن برنامه‌ریزی کرده است  فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است و از این‌رو حضور طلاب و از جمله خواهران طلبه در این عرصه احساس می‌شود.



حجی پور ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:« وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ؛ و هر چه در توان دارید از نیرو و اسب‌هاى آماده بسیج کنید تا با این تدارکات دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنان دیگرى را جز ایشان که شما نمی‌‏شناسیدشان و خدا آنان را می‌‏شناسد بترسانید» انفال/ 60



وی افزود: از این آیه نباید برداشت کرد که خداوند فقط آمادگی و توان نظامی در برابر دشمن را می‌خواهد بلکه اشاره شده که هر چه در توان دارید آماده مبارزه با دشمن کنید که ابزارها و امکانات فرهنگی را نیز شامل می‌شود.



مدیر حوزه علمیه نرجس(س) گفت: در حوزه علمیه نرجس(س) نیز گروهی در فضای مجازی تشکیل داده‌ایم تا افراد بتوانند سؤالات و شبهات خود را مطرح کرده و اساتید نیز در این زمینه پاسخگو باشند تا سؤالی بی‌پاسخ نماند.



حجی‌پور یادآور شد: شبهات بسیاری در حوزه زنان از جمله در باب دیه، قیم بودن مرد و ضرورت اذن گرفتن از شوهر برای زنان در پاره‌ای موارد مطرح می‌شود که بانوان طلبه می‌توانند با حضور در فضای مجازی به این شبهات پاسخ گویند.

captcha