دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی؛ دو ویژگی امام حسین(ع) مورد نیاز امروز
کد خبر: 3383278
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
غیب‌پرور اظهار کرد:

دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی؛ دو ویژگی امام حسین(ع) مورد نیاز امروز

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) دارای مناقب و صفات برجسته فراوانی، گفت: از میان تمام این مناقب با توجه به شرایط امروزی، نیاز داریم تا به دو ویژگی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی امام حسین(ع) توجه بیشتری کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس شب گذشته، 16 مهر در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به حضور قریب 1000 پیرغلام حسینی از نقاط مختلف دنیا در این محفل گفت: شخصیت والای امام حسین(ع) باعث چنین اجتماعی شده است و اگر به واسطه این اسم اعظم خدا نبود چنین جلساتی هم شکل نمی‌گرفت.
وی با تأکید بر اینکه وجود نازنین امام حسین(ع) عصاره همه خوبی‌هاست، افزود: حسین‌بن علی(ع) جمع همه ارزش‌های والای انسانی است و آن حضرت تابلویی چند وجهی است که از هر طرف به او نگاه کنیم، تعالی و نجات است.
وی با یادآوری اینکه امام حسین(ع) را با شجاعت، شهامت، ایثار، عبادت، قعود و قیامتش و شهادتش می‌شناسیم، گفت: اما اینجا از باب تذکر به امام حسین(ع) نگاه می‌کنیم و آن ایستادگی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است.
غیب‌پرور با تأکید بر اینکه حسین‌بن علی(ع) در قله دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی قرار دارد، گفت: او همانی است که وجود شریفش مسیر را تا قیامت به ما نشان داد و امروز که نام مقدس جمهوری اسلامی مدعای راه حسین(ع) است ما می‌گوییم تداوم دهنده راه آن حضرت هستیم و هرچه داریم از تصدق سر ایشان است چنانچه شهدای ما به حسین‌بن علی(ع) تأسی کردند.
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امام حسین(ع) ترجمان انقلاب اسلامی ماست، افزود: انقلابی که در سایه سار ولایت ادامه حیات می‌دهد و ولی و مقتدای ما نیز در ماه‌های اخیر ما را دائماً سفارش می‌کند که امت اسلام و اهالی انقلاب اسلامی مواظب دشمن و نفوذ او باشید و این همان راهی است که امام حسین(ع) پیش روی ما گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: معظم‌له دیروز فرمودند که امام حسین(ع) با ابن سعد مذاکره می‌کند اما از باب نصیحت و نهیب پدر بزرگوارش یعنی مولای ما امیرالمومنین(ع) نیز با زبیراز سر نهیب و نصیحت مذاکره می‌کند.
غیب‌پرور با تأکید بر اینکه امروز معنای مذاکره دیگر نصیحت نیست،‌ گفت: مولای ما روز گذشته فرمودند که امروز مذاکره به مفهوم معامله است و معظم‌له که بیرق حسین‌بن علی(ع) را در دست دارد تمام قد به امام حسین(ع) اقتدا کرده است و تذکر می‌دهد که مراقب باشید آمریکا می‌خواهد که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نباشد و این یعنی نام امام حسین(ع)، بساط شهدا و نامی از آزادگی و ایستادگی نباشد و دیگر صحبت از انتظار کردن بی‌معناست یعنی اینکه بیخود منتظر منجی نباشید و چنین چیزی میسر نیست زیرا همه وجود ما متعلق به امام عصر(عج) است.
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه تمام زندگی ما در خانه حضرت زهرا(س) مفهوم پیدا می‌کند، گفت: در این دوران باید از امام حسین(ع) در کنار تمام مناقبی که دارد، از صفت دشمن شناسی و دشمن ستیزی ایشان صحبت کنیم و امسال در دهه محرم همگی بر نفوذ دشمن قدار و کسانی که می‌خواهند اسلام نباشد، باید تمرکز کنیم.

captcha