پنجمین نشست و اختتامیه نهمین دوره از همایش ۳۱۳ یار موعود در کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 3448038
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

پنجمین نشست و اختتامیه نهمین دوره از همایش ۳۱۳ یار موعود در کرمانشاه برگزار شد

گروه اجتماعی: پنجمین نشست و اختتامیه نهمین دوره از همایش ۳۱۳ یار موعود، با حضور علاقه‌مندان روز گذشته در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار شهر کرمانشاه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، روز گذشته پنجمین نشست و اختتامیه نهمین دوره از همایش 313 یار موعود، با حضور علاقه‌‌مندان روز گذشته در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار شهر کرمانشاه انجام شد.

در این نشست حجت‌الاسلام حسین‌پور، عضو کانون تخصصی مهدویت قم با اشاره به این که موضوع مهدویت از موضوعات بسیار مهم جامعه است که همچون سایر موضوعات می‌‌تواند با تهدیداتی مواجه شود، گفت: دلیل آسیب‌‌رسانی به موضوع مهدویت، غیبت طولانی امام عصر(عج) است و چون مردم نمی‌‌توانند امام را ببینند احتمال انحراف آن‌ها نیز وجود دارد.

وی مهدویت را از موضوعات پرظرفیت و تنها راه نجات‌بخش عنوان کرد و افزود: از جمله آسیب‌های داخلی مهدویت نیز می‌‌توان به استعجال در ظهور و تعیین وقت ظهور اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حسین‌پور اظهار کرد: برخی افراد با مطالعه روایات و بدون در نظر گرفتن مسائل مربوط به آن، از جریان مهدویت تحلیل نادرستی بیان می‌‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بیش از دو هزار حدیث راجع به امام عصر(عج) آمده، اما در مورد زمان و تاریخ دقیق ظهور حدیثی ذکر نشده است.

captcha