۸۱ قرآن‌آموز اهری در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن شرکت کردند
کد خبر: 3452929
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷

۸۱ قرآن‌آموز اهری در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن شرکت کردند

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر گفت: ۸۱ نفر قرآن‌آموز اهری (آقایان و بانوان) در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مهدی زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور و در رشته‌های مختلف قرآنی شامل حفظ اجزاء، حفظ موضوعی، ترجمه، مفاهیم، تدبر در قرآن کریم، نهج‌البلاغه و حفظ سوره یاسین به صورت کتبی در رده‌های سنی مختلف و با حضور 81 نفر قرآن‌آموز اهری در محل کانون فرهنگی سپاه ناحیه اهر و مؤسسه قرآنی نوای بهشت انتظار برگزار شد.

وی افزود: این آزمون در راستای ارزیابی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت شهرستان‌ها از طریق معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی و ارزیابی و ارتقای سطح علمی قرآن‌‌آموزان و همچنین شناسایی استعدادها، علی‌الخصوص استعدادهای جوان در این حوزه برگزار شد.

گفتنی است، آزمون سراسری قرآن و عترت دو نوبت در طول سال (اردیبهشت‌ماه و آبان‌ماه) برگزار می‌شود که به حائزان شرایط ضمن اعطای گواهینامه‌های معتبر، سفرحج عمره، عتبات عالیات، مشهد مقدس و چندین جوایز نفیس اعطاء می‌شود.

captcha