برگزاری جشنواره شعر «اشراق» در تاجیکستان و افغانستان/ اعلام فراخوان
کد خبر: 3453590
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
مبارز به ایکنا خبر داد:

برگزاری جشنواره شعر «اشراق» در تاجیکستان و افغانستان/ اعلام فراخوان

گروه ادب: دبیر علمی سومین جشنواره شعر حوزه «اشراق» گفت: به دنبال انتشار فراخوان سومین دوره این جشنواره، همایش‌های منطقه‌ای در قم و دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد و قرار است همایش‌های دیگری در شهرهای مختلف ایران و نیز کشورهای افغانستان و تاجیکستان برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن مبارز، دبیر علمی سومین جشنواره شعر حوزه «اشراق» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه به دنبال انتشار فراخوان سومین دوره این جشنواره همایش‌های منطقه‌ای در قم و دانشگاه الزهرا(س) برگزار شده و قرار است همایش‌های دیگری در شهرهای مختلف ایران و نیز کشورهای افغانستان و تاجیکستان برگزار شود، عنوان کرد: فراخوان سومین جشنواره شعر حوزه منتشر شده و اطلاع‌رسانی خوبی صورت گرفته است. از سوی دیگر ارسال آثار به دبیرخانه از سوی حوزویان و طلاب سراسر کشور و کشورهای فارسی‌زبان دنیا آغاز شده و دو همایش منطقه‌ای در قم و دانشگاه الزهرا(س) تهران برگزار کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام مبارز زمان برگزاری اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه را 29 و 30 آذر امسال اعلام کرد و گفت: پنجشنبه، 28 آبان در شهر گنبد استان گلستان همایش منطقه‌ای شعر اشراق برگزار می‌شود. سپس همایش دیگری در مشهد و در صورت اقتضای زمان در شهرهای دیگر کشور برپا خواهد شد. همچنین برای برگزاری همایش منطقه‌ای در افغانستان و تاجیکستان نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
دبیر علمی سومین جشنواره شعر حوزه تاکید کرد: رویکرد این دوره جشنواره بین‌المللی است و فراخوان آن در 90 کشور اسلامی منتشر می‌شود.
حجت‌الاسلام مبارز گفت: این جشنواره در سه بخش کلاسیک، آزاد و کودک و نوجوان در موضوعات مد نظر جشنواره برگزار می‌شود و جایزه ویژه‌ای هم برای کسانی که در هر سه بخش اثر داشته باشند در نظر گرفته خواهد شد.

captcha