خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) تبلور بصیرت افزایی است
کد خبر: 3454745
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) تبلور بصیرت افزایی است

گروه اجتماعی: مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) کاشان گفت: خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) در باره وقایع عاشورا، تبلور ولایت محوری و بصیرت افزایی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ازاصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی حسن زاده، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) در مراسم خطبه خوانی امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س)، اظهارکرد: خطبه حضرت زینب (س) در کوفه، خطبه امام سجاد (ع) در کوفه، خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید در شام، خطبه امام سجاد (ع) در شام و خطبه امام سجاد (ع) در نزدیکی مدینه، خطبه هایی هستند که در منابع مختلف شیعی روایت شده است.
وی با بیان اینکه امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب کبری (س)  در متن حادثه عاشورا حضور داشتند و شدت مصیبت را با جان و دل احساس کردند، گفت: این بزرگواران بعد از آن واقعه، سمت پیام رسانی را به عهده گرفتند و درهر فرصت مناسب، پرده از جنایات یزید و هم فکران او برداشتند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) کاشان بیان کرد: اگر حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) نبودند، در کربلا همه چیز فراموش می شد، اما خطبه‌هایی که این دو وجود مقدس و بزرگوار ایراد کردند؛ نتیجه اش این است که این قیام برای همیشه ماندگار شده و درس آموز است.     
وی ادامه داد: این بزرگواران، نداهای آسمانی و گفته‏ های آتشین و کوبنده‏  امام حسین (ع) را که در طول سفر و در روزعاشورا درباره‏ فساد حکومت و نیز بیان اهداف اسلامی و انسانی پیکار خویش ایراد فرموده بودند را در دل و جان خود حفظ کردند و آن‏ها را به گوش جهانیان رساندند.
حجت الاسلام حسن زاده در پایان خاطرنشان کرد: تمام آزادگان جهان به ویژه شیعیان امیرالمومنین (ع) می باید پیام خون شهدای کربلا را به گوش همگان برسانند تا این قیام برای همیشه ماندگار شده و درس آموز باشد، تا یزید و یزیدیان رسوا شوند که البته امام سجاد وحضرت زینب کبری (س) به خوبی ازعهده این وظیفه بر آمدند.

captcha