پایان روز اول مسابقات سراسری قرآن/ اعلام فینالیست‌های ترتیل تا ساعاتی دیگر
کد خبر: 3461629
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶

پایان روز اول مسابقات سراسری قرآن/ اعلام فینالیست‌های ترتیل تا ساعاتی دیگر

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی اولین روز خود را پشت سر گذاشت که در این روز مرحله مقدماتی برخی رشته‌ها به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کرمانشاه، مسابقات سراسری قرآن بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه بلافاصله شروع شد تا برخلاف سال‌های گذشته که معمولاً در روز مراسم افتتاحیه و اختتامیه هیچ رقابتی به جز فینال برگزار نمی‌شد، امسال شاهد آغاز مسابقات در همان روز افتتاحیه باشیم.

در این روز شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم به رقابت پرداختند. در این میان تنها مسابقات رشته قرائت ترتیل در سالن اصلی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان رشته ترتیل 56 نفر بودند که تمام آنها در روز اول مسابقات رقابت خود را برگزار کردند و از بین آنها 10 نفر راهی مرحله نهایی خواهند شد، اسامی این افراد تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد. فینال این مسابقات نیز روز دوشنبه برگزار می‌شود.

در رشته قرائت ترتیل رقابت بیشتر بین شرکت‌کنندگانی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و ... در جریان است و پیش‌بینی می‌شود برگزیدگان از این استان‌ها باشند. ضمن اینکه کسب رتبه توسط تک شرکت‌کننده‌هایی از استان‌های دیگر همچون اردبیل نیز دور از ذهن نخواهد بود.   

رقابت‌های حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم نیز از صبح این روز به صورت همزمان در دو سالن جنبی مجموعه فرهنگی ـ هنری انتظار برگزار شد.

در این دو رشته رقابت در روز اول تنها در بخش حسن حفظ برگزار شد تا مرحله نیمه نهایی آن نیز از روز 29 آذرماه آغاز شود. فینال این مسابقات نیز روز دوشنبه برگزار می‌شود.

بنابراین در اولین روز مسابقات رقابت‌های مقدماتی همه رشته‌ها تمام شده و از روز یکشنبه نیمه نهایی دو رشته حفظ 10 و 20 جزء و فینال ترتیل نیز برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر کرمانشاه و تا روز پنجم دی‌ماه در جریان خواهد بود.
captcha