اولین کارگاه آموزشی مربیان طرح مبارک بینات برگزار شد
کد خبر: 3465590
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

اولین کارگاه آموزشی مربیان طرح مبارک بینات برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: کارگاه آموزشی مربیان با هدف ارتقاء، تقویت و بازآموزی سطح علمی مربیان و بیان تکنیک روش‌های برخورد با قرآن آموزان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، کارگاه آموزشی مربیان با هدف ارتقاء، تقویت و بازآموزی سطح علمی مربیان و بیان تکنیک روش‌های برخورد با قرآن آموزان در جهت بالابردن محفوظات قرآنی و همزمان قرارگرفتن در مسیر ایجاد و نهادینه‌شدن تربیت قرآنی در سنین پایه که می‌تواند پایه‌گذار حرکتی ماندگار و نقش بستن در ذهن قرآن ‌آموزان باشد.

در این جلسه مربیان قرآن منطقه 10، بینات، نور علی نور 3، پیک نور، ایستگاه‌های قرآنی طوبی و  پیک نماز حضور داشتند.

در این نشست که پنج شنبه 17 دی در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای بهمن برگزار شد محمد مهدی خواجه محمود آباد استاد مدعو و مجری طرح‌های قرآنی منطقه به نقل از علی نجفی کارشناس و مسئول فرهنگی فرهنگسرای عطار در ابتدا با تسلیت به مناسبت شهادت شیخ نمر باقر النمر خطاب به مربیان طرح بینات گفت: هر کس قرآن را تنها نگذارد قرآن نیز او را تنها نمی‌گذارد از شرایط مربی قرآن، صبوربودن، روحیه و ظاهر شاد داشتن است؛ باید مربی قرآن طوری عمل کند رفتار قرآن‌آموز بعد از کلاس قرآن فرق بکند.اعتماد سازی سرلوحه کار قرآنی باشد.

وی ادامه داد:کارگاه موقعیتی است که تمام افکار من را به رفتار و حرکت تبدیل می‌کند و به ما اظهار توانایی در کارهایمان را می‌دهد. بر خودمان لازم بدانیم حداقل روزی یکبار به قرآن مراجعه کنیم هر تغییر در مخاطب اول با تغییر بینش به خود زندگی و ... باید از خودمان شروع کنیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر کار قرآنی انجام بدهیم کم است، ادامه داد: باید خدایی دیدن، خدایی شنیدن، خدایی اندیشیدن، خدایی تصمیم گرفتن و خدایی عمل کردن در قرآن‌آموزان نهادینه شود.

دبیر کانون قرآن و عترت نورالهدی فرهنگسرای عطار و مدیر خانه قرآن دارالتقوی در منطقه 10 از برگزاری دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی و صحت قرائت نماز با اعطای مدرک معتبر از سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد.

در ضمن سومین دوره مسابقات سراج از دیگر مطالب عنوان شده در این جلسه بود.

مرجان شرف
captcha