اعطای ارشدیت به حافظان قرآن ودجا
کد خبر: 3475687
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
مدیر دارالقرآن وزارت دفاع خبر داد:

اعطای ارشدیت به حافظان قرآن ودجا

گروه فعالیت‌های قرآنی: گلشادی، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع از اعطای ارشدیت براساس مصوبه مقام معظم رهبری به حافظان قرآن کارکنان شاغل و وظیفه وزارت دفاع، خبر داد.

مجید گلشادی، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برپایی مسابقه حفظ قرآن کارکنان مرد شاغل و وظیفه و بانوان شاغل گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ 5، 10 و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، سه‌شنبه، 27 بهمن‌ماه به میزبانی اداره عقیدتی ـ سیاسی سازمان صنایع هوایی در سطح وزارت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رقابت 200 متسابق در این مسابقات، اظهار کرد: این مسابقات با دعوت از داوران مجرب، قضاوت خواهد شد و در اختتامیه این مسابقات از پنج نفر برتر هر رشته تجلیل به عمل می‌آید.

گلشادی اظهار کرد: همچنین به افرادی که حد نصاب لازم را در هر رشته کسب کنند، ارشدیت اعطا می‌شود چنانکه به شاغلین حافظ 10 جزء یک سال(12ماه) ارشدیت، به شاغلین حافظ 20 جزء دو سال(24 ماه) ارشدیت و به شاغلینی که حافظ کل قرآن کریم هستند، سه سال(48 ماه) ارشدیت اعطا می‌شود.

وی تأکید کرد: نکته قابل توجه اینکه فرد نظامی در دوران خدمتش، بسیار نادر است که درجه ارشدیت بگیرد مگر اینکه کار ارزشمند و شایسته‌ای چون فرماندهان نظامی چون شهید صیاد شیرازی و یا همرزمانشان که انجام می‌دادند و یا داده‌اند، درجه‌ای از فرمانده کل قوا دریافت می‌کردند اما به دلیل اهمیت رشته حفظ، این ارشدیت مصوبات مقام معظم رهبری شده است و یک حافظ کل، چهار سال و یا یک درجه می‌گیرد، به گونه‌ای که مثلاً یک سرگرد، سرهنگ و سرهنگ دو به سرهنگ‌تمام، ارتقا پیدا می‌کند و این تنها به دلیل اهمیت رشته حفظ است.

گلشادی تصریح کرد: از این مسابقات استقبال گسترده‌ای انجام گرفت به گونه‌ای که بیش از 70 نفر از کارکنان شاغل آقا در رشته حفظ پنج جزء شرکت کردند که به دلیل این استقبال بیش از حد، 16 بهمن‌ماه آزمون غیر حضوری میان متقاضیان برگزار شد که 40 نفر به این مسابقات راه پیدا کردند.

 مدیر دارالقرآن وزارت دفاع اظهار کرد: سه نفر اول در هر رشته به مسابقات انتخابی قرآن دوجانبه ایران و عمان اعزام خواهند شد.

captcha