تشکیل تیمی برای رفع نواقص «معمای شاه»
کد خبر: 3477288
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

تشکیل تیمی برای رفع نواقص «معمای شاه»

رییس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی صداوسیما، بخشی از انتقادهایی را که درباره سریال «معمای شاه» مطرح می‌شود، قابل پیش‌بینی خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ایسنا نوشت: امین صدیقی، رییس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی صداوسیما در حاشیه نشست سریال «غیرعلنی»، درباره انتقادهایی که از سوی رسانه‌ها متوجه سریال «معمای شاه» است، توضیح داد: در این سریال به یک موضوع حساس پرداخته شده است. در جبهه مقابل هم رسانه‌هایی هستند که بیشتر به پروژه تطهیر پهلوی‌ها می‌پردازند؛ این در حالی است که وقتی کاری را نقد می‌کنیم باید جهت مثبت و منفی آن را در نظر بگیریم.
او گفت: «معمای شاه» کاری است که امتیازات مثبت هم دارد؛ البته ضعف‌هایی هم داشته و ما آن را مطرح می‌کنیم. در حال حاضر هم تیمی به مدیریت آقای پورمحمدی (معاون سیما) تشکیل شده است که کار را بازبینی می‌کند تا اگر نواقص قابل رفع باشد، رفع شود. در ادامه کار هم اصلاحاتی بر روی فیلمنامه انجام شده است.
صدیقی با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی‌ها «معمای شاه» مخاطب داشته است، یادآور شد:‌ دو نوع برخورد با مجموعه «معمای شاه» شده است؛ یک نوع برخوردی که نقد منصفانه است و از روی دلسوزی است اما برخورد دیگر درباره محتوای کار نیست. در خیلی از موارد اصل موضوع زیر سوال برده شده است. اینکه پهلوی‌ها این طور بودند و شما در «معمای شاه» چیز دیگری گفته‌اید.
صدیقی با بیان اینکه برخی از نقدها پیش از این قابل پیش‌بینی بود، درباره برخی انتقاداتی که قابل پیش‌بینی نبوده است، مطرح کرد: بخشی از انتقادها از طرف دوستان تعجب برانگیز بود. ما از دشمن انتظاری جز دشمنی کردن نداریم. نقد دوستان هم می‌توانست با ذکر ایرادات و حرفه‌ای انجام شود که این اتفاق کمتر رخ داده است. اگر خود آقای ورزی، محور نقد است، پس چرا مجموعه «تبریز در مه» او مورد هجمه قرار نگرفت؛ بنابراین این‌ها واقعیتی است که نباید آن را نادیده بگیریم. نمی‌خواهیم سیاسی کاری کنیم ولی انتظار داشتیم با «معمای شاه» منصفانه برخورد شود. حتی از طرفی تیم کار هم باید در قبال نقدهای سازنده رفتار منطقی تری انجام بشود.
captcha