بهره‌برداری از چند پروژه با حضور رئیس جمهور؛ مهم‌ترین رخدادهای اجتماعی بهمن‌ماه مشهد
کد خبر: 3477619
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

بهره‌برداری از چند پروژه با حضور رئیس جمهور؛ مهم‌ترین رخدادهای اجتماعی بهمن‌ماه مشهد

گروه اجتماعی: حضور رئیس جمهور برای افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان از جمله آغاز عملیات اجرایی پروژه قطار برقی مشهد ـ تهران، افتتاح طرح هوشمندسازی تهران - مشهد، طرح توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه‌ آهن مشهد و ... از جمله مهم‌ترین رخدادهای بهمن‌ماه در مشهد می‌توان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ بهمن‌ماه سال جاری در مشهد مقدس اتفاقات مختلفی در حوزه اجتماعی روی داد که گذری بر این رخدادها خالی از لطف نیست.
نخستین رخداد اجتماعی سوم بهمن‌ماه، گردهمایی اعضای شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی است که در این جلسه سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: این استان با پنج طرح بی‌بدیل کشوری در عرصه شهید‌پژوهی و با دریافت 35 هزار طرح از سوی دانش‌آموزان استان، عملکردی بی‌نظیر را ارائه کرده است.
10 بهمن‌ماه، مرکز سلامت جامعه حجت مشهد در راستای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت همزمان با افتتاح 2875 مرکز و پایگاه سلامت جامعه در حاشیه شهرهای 17 استان کشور
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
نشست ارائه گزارش عملکرد دبیرخانه مشهد 2017 در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 
خراسان رضوی از جمله رخدادهای شاخص 11 بهمن‌ماه مشهد بود؛ در این جلسه سیدسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، توضیحات وزیر ارشاد را در مورد تغییر مکان اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی کافی دانست و ابراز کرد: با از دست رفتن یک اجلاس از اهمیت اصل مشهد 2017 کاسته نشده و نباید به اصل پروژه صدمه‌ای وارد شود.
سلسله‌ نشست‌های بانوان فاضله هم‌عصر استاد طاهایی با محوریت بررسی سیره استاد فاطمه اعتمادی، 14 بهمن‌ماه در مدرسه علمیه نرجس مشهد برگزار شد؛ در این مراسم از کتب استاد طاهایی با عناوین «حج»، «فاطمه(س) اوج مقام انسانی زن»، «فرهنگ موضوعی فهرست‌نویسی شهیدمطهری»، «کودکی و نوجوانی علی(ع)» و «عده از دیدگاه مذاهب خمسه» که به همت شاگردان این استاد برجسته در واحد پژوهش مکتب نرجس نگاشته شده بود، رونمایی به عمل آمد.
حضور رئیس جمهور در مشهد همزمان با دهه فجر
از جمله مهم‌ترین رخدادهای 17 بهمن‌ماه در مشهد می‌توان به حضور رئیس جمهور و افتتاح و بهره‌برداری چندین پروژه در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان، همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اشاره کرد.
آغاز عملیات اجرایی پروژه قطار برقی مشهد ـ تهران، افتتاح طرح هوشمندسازی تهران ـ مشهد و طرح توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه‌ آهن مشهد و بهره‌برداری از بیمارستان خیریه و وقفی حشمتیه سبزوار از طریق ویدئو کنفرانس از مهم‌ترین برنامه‌های این روز رئیس جمهور بود.
رئیس جمهور همچنین در افتتاح این پروژه‌ها با ابراز امیدواری از راه‌اندازی مسیر ریلی مشهد به عراق در اربعین سال آینده، ابراز کرد: امیدوارم اربعین سال آینده مردم با قطار به زیارت مرقد امام حسین(ع) شرف‌یاب شوند. اگر کمی همت کنیم با ریل مشهد را به کربلا متصل می‌کنیم این امر هم از لحاظ مادی و معنوی مهم است.
صبح 18 بهمن‌ماه، با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح پروژه‌های شهرداری مشهد و سپاه امام رضا(ع) در حاشیه شهر مشهد صورت گرفت.
برگزاری مراسم بزرگداشت پیشکسوتان مبارز انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مدیران شهری و خانواده‌های شهدا شامگاه، 18 بهمن‌ماه در تالار شهر مشهد همراه با اجرای جشن و انجام نورافشانی از دیگر برنامه‌های حوزه اجتماعی در بهمن ماه سال جاری در مشهد بود.
آئین رونمایی از نرم‌افزار «همراه رضوی» و مجموعه کتب «رهیافت» با موضوع ولایت فقیه و پاسخ به شبهات، 19 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی از جمله رخدادهای این روز به شمار می‌رود.
بنابر این گزارش، این نرم‌افزار قابلیت بروزرسانی دارد و نسخه ios آن در آینده ارائه خواهد شد؛ همچنین این نرم‌افزار شامل چهار کد برنامه‌نویسی(ماژول) تعاملی، کاربردی، معارفی و نقشه همراه رضوی است؛ که ماژول تعاملی شامل بخش‌های نظر‌سنجی، مسابقات، دلنوشته، نشست‌ها و همایش‌های تخصصی است که بخش پاسخگویی به سؤالات شرعی نیز در نسخه بعدی این نرم‌افزار ارائه خواهد شد.
اولین ساعات 19 بهمن‌ماه شهر مشهد شاهد آغاز عملیات اجرایی زائرسرای ارزان‌قیمت استان‌های اصفهان، لرستان، کرمانشاه، یزد و کاشان با حضور مقامات و شخصیت‌های استانی در پایتخت معنوی ایران بود. لازم به ذکر است که ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد اواخر سال 92 برنامه‌ریزی شده و سال 93 این زمین‌ها اهدا که در سال 94 افتتاح عملیات اجرایی زائرسراها در حال انجام است.
مهم‌ترین رخداد اجتماعی 26 بهمن‌ماه برگزاری نشست «بررسی چگونگی استفاده از فرصت مشهد 2017» در مجتمع فرهنگی دیجیتالی امام رضا(ع) به شمار می‌رود؛ در این نشست محمدباقر طباطبایی، مسئول دفتر مطالعات راهبردی دبیرخانه مشهد 2017، با اشاره به وجود برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ و ارتباطات کشورهای اسلامی در منشور اولیه مشهد 2017، گفت: من به نوبه خودم به عنوان کسی که این متن را نوشته‌ام اذعان می‌کنم که تصور بر اجرای این برنامه در شهر مشهد از اول وجود داشت و در منشور تصویب و با حضور وزیر هم آورده شده بود که بابت آن از طرف خودم عذرخواهی می‌کنم.
28 بهمن‌ماه نیز کارگاه آموزشی یکپارچه‌سازی بانک جامع اطلاعات آثار، مخاطبان، فضای مجازی و اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در هتل الغدیر برگزار شد که محمدحسن واحدی، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی در این کارگاه از راه‌اندازی خبرگزاری زیارت خبر داد و گفت: سال آینده خبرگزاری زیارت راه‌اندازی می‌شود و هم اکنون مقدمات آن فراهم شده و امیدواریم بتوانیم با برند زیارت این خبرگزاری را راه‌اندازی کنیم.
وی همچنین در این کارگاه از آغاز عملیات اجرایی ساخت جاده ولایت از شلمچه تا مرو در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امام رضا(ع) در 19 مکان مشخص کشور حضور داشتند، این جاده در راستای احیای این مکان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
حضور وزیر ارشاد در مشهد و نشست سیاستگذاری مشهد 2017
همزمان با آخرین روزهای بهمن‌ماه علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد حضور یافت و شامگاه، 29 بهمن‌ماه در نشست عالی سیاستگذاری ملی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، در استانداری خراسان رضوی شرکت کرد.
جنتی در این نشست تصریح کرد: رویداد مشهد 2017 وسیله‌ای برای توجه بیشتر جهان اسلام به شهر مشهد و جمهوری اسلامی ایران است و باید پارک قرآنی برای سال 2017 احداث شود که برای تامین اعتبارات آن دولت باید همکاری کند، تا این پروژه آماده شود.
حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سیدمحمدحسین هاشمی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور، و حسین جابر انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور، سید سعید سرابی، مدیرکل ارشاد خراسان رضوی و ... از جمله دیگر مسئولان این نشست بودند.
captcha