جایگاه ویژه معنویت‌درمانی در ستاد کل نیرو‌های مسلح
کد خبر: 3479235
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
سیداحمدیان تاکید کرد:

جایگاه ویژه معنویت‌درمانی در ستاد کل نیرو‌های مسلح

گروه سلامت: معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف معنویت‌‌درمانی و اخلاق اسلامی برای ترویج و تبلیغ اخلاق معنوی گفت: معنویت‌درمانی و اخلاق معنوی در ستاد کل نیروهای مسلح از جمله ارتش، ناجا، سپاه و وزارت دفاع جایگاه ویژه‌ای دارد.

سیدمحمدرضا سیداحمدیان، معاون بهداشت، درمان و امداد نیروی انتظامی در گفت‌وگو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص جایگاه معنویت و اخلاق اسلامی در حوزه درمان و بهداشت و همچنین در بین کادر نیروی انتظامی، گفت: ناجا در تلاش است که الگو‌های معنوی و معنویت‌درمانی را با برگزاری کارگاه‌های مختلف در میان کادر و پرسنل درمانی خود نهادینه کند.

اخلاق معنوی و قرآنی را ترویج و تبلیغ می‌کنیم

وی افزود: در کارگاه‌های معنویت‌درمانی از اساتید برجسته فرهنگستان علوم پزشکی دعوت کرده‌ایم تا شیوه‌های برخورد با بیماران را برای پزشکان و پرستاران و همچنین کادر بیمارستانی تشریح کنند. همچنین از طریق جزوات، بروشور‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌هایی که عقیدتی ـ سیاسی ناجا و معاونت بهداشت و درمان ناجا دارند، اخلاق معنوی و قرآنی را ترویج و تبلیغ می‌کنیم.

باید تلاش کنیم دانشجویان را در زمینه اخلاق معنوی تربیت کنیم

معاون بهداشت و درمان و امداد ناجا تصریح کرد: در خصوص رعایت اخلاق اسلامی و حسن خلق با پزشکان صحبت‌های بسیاری را داریم تا همیشه و در هر شرایطی این موارد را رعایت کنند. اخلاق پزشکی شاخه‌های مختلفی دارد که علاوه بر اینکه باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانشجویان به درستی و از پایه ‌آموزش داده شوند باید تلاش کنیم دانشجویان خود را در این زمینه تربیت کنیم.

سیداحمدیان با تاکید بر اینکه معنویت جایگاه ویژه‌ای در نیرو‌های مسلح، به ویژه در میان کادر درمانی دارد، بیان کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح از جمله ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع هر کدام شاخه‌ای از حوزه‌های معنویت و اخلاق را به کادر خود به صورت تخصصی آموزش می‌دهند.

تلاش می‌کنیم بهترین خدمت‌ را ارائه ‌کنیم

وی ادامه داد: به ‌عنوان مثال ارتش در حال حاضر احکام پزشکی، نیروی انتظامی، معنویت‌درمانی و سپاه اخلاق حرفه‌ای را به نیروهای خود آموزش می‌دهند. هر کدام از این موارد تقسیم‌بندی شده و در این دوره‌ها تجربه‌های به دست‌ آمده هم با یکدیگر تبادل می‌شوند تا در حوزه درمان و بهداشت بتوانیم بهترین خدمت‌ را ارائه کنیم.

captcha